Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Na 3 jaar wachten..

  1. #1

    Standaard Na 3 jaar wachten..

    Hey hallo gitaristen en muziekliefhebbers.. Het heeft enige tijd geduurd voor ik de rechten leek te hebben om berichten te maken. 3 jaar geleden mezelf hier aangemeld.. Dat is nu met de hulp van een Moderator opgelost.

    Ik ben al enige jaren her en der actief onder deze nickname. Alles wat geluid maakt vind ik leuk.. en sowieso zijn alle muziekinstrumenten leuk speelgoed. De eerste gitaar kwam in mijn leven toen ik 15 was ofzo.. in het gezellige vriendegroepje waarmee me poogden muziek te maken was besloten dat ik de vocale terreur voor mijn rekening moest nemen.. dat voelde wel een beetje naked zonder iets in je handen en dus de gitaar maar aangeschaft om me daar een beetje achter te verschuilen.. Inmiddels 52 en ik ben nog steeds niet klaar met muziekinstrumenten..
    Heb een redelijke verzameling synthesizers en randapparatuur.. Alleen de gitaar blijft 'n beetje achter lijkt het.

    De eerste gitaar die ik kocht toen ik 15 was, was een rooie copy Les Paul.. knettervals.. maar voor 75 gulden hoorde je mij niet klagen. Daarna een USA fender, Remake.. ik denk ergens '87 - '88. In die tijd speelde ik ook een beetje keys en de sax van mijn Pa afentoe.
    Ik heb de USA fender wat later ingeruild voor een Akoestische, (keuzes..) veel op de akoestische gespeeld en plezier van gehad.. was in Korea gemaakt en speelde goed. Toen niet direct spijt maar de nek bleek na een paar jaar bij de verwarming te hebben gestaan redelijk getordeerd.. geloof dat ik em aan iemand meegegeven heb die er een Sitar project mee ging doen.

    Toen een tijdje geen gitaar.. tot 2007 en ik enthousiast een Takamine akoestische gitaar heb aangeschaft, nog steeds in bezit.
    Sinds enkele jaren terug een Yamaha APX1200II gekocht, beetje voor het plug n play live gemak. Speelt na wat afstellen goed maar als het geluid wat meer open moet in een kleine ruimte en dicht bij de geluidsset gaat hij snel feedbacken.. weinig ruimte voor dynamiek.
    Dit heb ik nu sinds 'n half jaar opgelost met een Line 6 (JTV59). Fijne gitaar, maar behoorlijk gewicht. Verder niets dan lof en vooral veelzijdig..

    Ik weet dat er meerdere merken zijn die dit soort oplossingen als de APX1200 en Line 6 bieden.. (tot nu toe zelf ontdekt: Yamaha Super Natural, Fender Acoustasonic..) ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen met dit soort oplossingen en live spelen, met name als het volume open moet. Hierover zal ik nog een nieuw topic openen.

    Voor nu wens ik jullie afvast een super goed 2024. Dat muziek jullie maar veel vermaak en afleiding mag brengen in het nieuwe jaar..
    Laatst gewijzigd door MacGyverGear; 30 december 2023 om 12:11

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    Welkom
    Vers bloed op een stervend forum





  3. #3

    Standaard

    Dank je!

    Maar oh jee.. stervend?? Hahaha.. Waarschijnlijk niet zo rustig als op het saxforum.. daar gaat soms een maand voorbij voordat er eindelijk weer eens een post wordt gedaan..

    Wellicht dat nieuwe aanmeldingen hetzelfde probleem hebben als ik? (Hopelijk niet...)
    Laatst gewijzigd door MacGyverGear; 30 december 2023 om 12:47

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Welkom. Ons zonnestraaltje ging me voor zie ik
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5

    Standaard

    haha.. Jij ook bedankt PePe!! 👍

  6. #6

    Standaard

    Hoi hoi
    Maar….., het was het allemaal waard, toch?

    Welkom in ieder geval.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7

    Standaard

    Oops, was niet de bedoeling het topic te kapen. Welkom!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top