Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32

Discussie: Fulltone failliet?

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Ja altijd bijzonder gevonden. 1 van de succesvolste pedalen bouwers, dan moet je weinig te klagen hebben.
    Ik vrees 2 dingen.
    1) Alles in de US willen houden.
    2) Nogal conservatief in z'n technologie.

    Als je in een niet 3e wereldland of China commercieel electronica wil bouwen moet je niet meer afhankelijk van zijn van handenarbeid. Je kan het je dus niet meer veroorloven om een ruimte in te richten met een club uitzendkrachten die componentjes in printen zitten te plaatsten. Arbeidsintensief, arbo-wetgevingen, etc. Pisduur.
    Kun je dus 2 dingen doen:
    1) Je gaat naar geautomatiseerde plaatsing van die componentjes.
    2) Je gaat naar een voorgenoemd lagelonenland.

    Ik zei dus dat Fuller nogal conservatief is en alles in de US wil houden. Wil je in de US geatomatiseerd gaan bouwen, dan betekent dat SMT. Die kleine componentjes die zonder draden op de printplaat geplakt zitten. Fuller is conservatief en zal dus gegarandeerd vreselijk gevoelig zijn voor de gitaristenmythe dater een relatie is tussen SMT en klank.

    Maar als je dus geen SMT wil, maar "through hole" moet je naar een lagelonenland met beperkte arbo-wetgevng... maar da's weer niet US. Ik ken in Maleisie een prachtig bedrijf wat volledig geautomatiseerd through hole kan plaatsen (scheelt ook fouten) maar die reageren pas bij orders in de categorie van een miljoen dollar en hoger. Deden jarenlang zaken met een voormalige gloeilampenfabriek uit Eindhoven. En zo groot is Fulltone weer niet.

    Maar desalniettenmin,
    Als Fuller had besloten z'n prints in SMT op te bouwen en z'n jacks en schakelaars (handmatige bedrading) ook gewoon op die PCB zou monteren (Dat dat sneller stuk gaat is net zo'n suffe gitaristenmythe. Alles staat bij goeie mechanische ontlasting en Fuller is juist in z'n mechanische designskills heel sterk. ) had hij met gemak concurrerend kunnen blijven bestaan.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    ideetje

    Is toch een fascistische redneck die gast, of ben ik al verkeerd gebiased?

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Is toch een fascistische redneck die gast, of ben ik al verkeerd gebiased?
    Bij mijn beste weten staat je bias prima afgesteld en is er dus geen reden om daar aan te twijfelen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Is toch een fascistische redneck die gast, of ben ik al verkeerd gebiased?
    Nou nou... het mag wat subtieler 😅


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488
    Laatst gewijzigd door Pepe; 28 januari 2024 om 12:30
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.678

    Standaard

    Ik ben bang dat hij het moeilijk gaat winnen van de WA ODD. Zeker gezien de prijs.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Volgens blogguy is de Hamstead Odyssey the 1 to beat maar andere prijsklasse
    iig bij die zuunige Zeeuw
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Is toch een fascistische redneck die gast, of ben ik al verkeerd gebiased?
    Hmm, een 'Ik vind het niet tof als store fronts zonder represailles ge-loot kunnen worden' lijkt me een nogal logische mening van een ondernemer.
    Dat ie het wat lomper verwoord heeft is een 2e, maar ik mis het fascisme in deze...
    Then again, ik volg de pedalenbusiness ook niet zo actief meer. Dan kom je er na x jaar achter dat ene Vertex niet zo geliefd is op TGP of dat Friedman een erg leuk klinkend 2 kanaals distortionpedaal heeft...
    Dus wie weet heb ik hele epistels van hem gemist, waar wat Leni Riefenstahl-beelden niet onder misstaan zouden hebben.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Ik voel een Godwinnetje naken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik voel een Godwinnetje naken.
    Tja, bepaalde mensen strooien nogal makkelijk met krachttermen als 'fascist'. Niet nodig in deze, toch?

    Anyway, heeul heul vroeger heb ik nog wel een Choral Flange op m'n wishlish gehad...maar toen studeerde ik nog, waren we nèt van de gulden af, etc... Uiteindelijk al die jaren heb ik het zonder Fulltone pedalen kunnen uithouden.
    Jeuj, onverwacht gratis deugpunten nu blijkbaar.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top