Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Helix LT —> H90 of iets anders erbij?

    Ik heb momenteel een Helix LT. Ook heb ik een H9, en vind de reverbs daarvan prachtig. De H9 heb ik echter nooit erg gebruiksvriendelijk gevonden, dus denk ik erover die om te wisselen voor de H90 zodat ik in ieder geval die prachtige Reverbs hou. Maar zo’n H90 is niet goedkoop. Kan ik niet beter bijvoorbeeld een FM3 kopen voor dat geld? Of iets anders? Iemand een suggestie? :-)

  2. #2

    Standaard

    Heeft de FM3 betere reverbs dan de H90? Zo ja, doen....zo nee, niet doen :-) Lijkt me simpel, toch?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard Helix LT —> H90 of iets anders erbij?

    Speel je in een band? Treed je op? Welk genre speel je? Maak je opnames met de direct out?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4

    Standaard

    Ik ben regelmatig gastmuzikant bij bijvoorbeeld kerkdiensten. Daar komen mooie Reverbs wel van pas ;-)
    Ik vroeg me gewoon af of ik voor dat geld (een H90 is niet bepaald goedkoop) niet beter wat anders kan kopen dat hetzelfde kan + meer ;-)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    Ik ben regelmatig gastmuzikant bij bijvoorbeeld kerkdiensten. Daar komen mooie Reverbs wel van pas ;-)
    Ik vroeg me gewoon af of ik voor dat geld (een H90 is niet bepaald goedkoop) niet beter wat anders kan kopen dat hetzelfde kan + meer ;-)
    Nou associeer ik "spelen in de kerk" niet bepaald met de behoefte aan meer reverb. Eerder minder.

    Maar dan verder dit draadje doorploegend;
    - Je hebt een Line6 LT die je benoemt maar die verder geen rol lijkt te spelen in het verhaal.
    - Je hebt een Eventide H9 waarvan je de reverb mooi vind maar de user interface lastig.
    - Je overweegt een Eventide H90 vanwege die reverbs maar omdat het ding duur is overweeg je een nog duurdere Fractal FM3. Je stelt daarbij dat deze "hetzelfde kan en meer".Zijn die reverbs hetzelfde?
    - Je overweegt die FM3 omdat hij maar kan. Maar wat je dan precies "meer" wil en waarom komt niet naar voren.

    En m.i. leest bovenstaand niet anders dan als een heftig geval van GAS. Misschien dit kerstweekeinde gebruiken om meer ervaring op te doen met die H9 user interface? Bespaar je in één weekeinde ergens tussen de 1000 en 1400 euro mee!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Misschien dit kerstweekeinde gebruiken om meer ervaring op te doen met die H9 user interface? Bespaar je in één weekeinde ergens tussen de 1000 en 1400 euro mee!
    Maar dat is toch sowieso helemaal niet leuk?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Koop gewoon een oude kerk,die hebben een mooie galm.

  8. #8

    Standaard

    GAS is idd wel een grote oorzaak, ben ik bang xD
    Ik weet genoeg mensen, dank voor alle input en alvast een prettig uiteinde!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard Helix LT —> H90 of iets anders erbij?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rezzy777 Bekijk bericht
    GAS is idd wel een grote oorzaak, ben ik bang xD
    Ik weet genoeg mensen, dank voor alle input en alvast een prettig uiteinde!
    Wat heb je nou besloten?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top