Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: It's alive!!!!!

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    maar terwijl ik je zie spelen vraag ik mij dan weer af, vanwege de grote, zou je, als je weer een zo maken, een armrest zoals bij een strat erin willen gaan verwerken?

    maar misschien komt het door je positie op de bank dat het heel onhandig lijkt voor je rechterarm
    De camera vertekent misschien wat, en ik zit er niet heel handig bij, dat klopt. Maar de kast zelf is net zo groot als mijn gewone Jumbo, dus dat maakt verder niet heel veel uit. Iets dieper misschien. En ik zou natuurlijk beter netjes rechtop moeten gaan zitten, en doen alsof ik een serieuze gitarist ben Als ik niet zo onderuitgezakt hang, dan kan ik mijn arm zonder problemen op de zijkant leggen zonder dat dat verkrampt of boven mijn macht voelt.

    De kans dat ik nog eens zo'n geval ga maken, is trouwens wel verwaarloosbaar klein. Misschien ooit een elektrische, als ik hier een beetje mee overweg ga kunnen... Maar voorlopig is het allemaal nog erg pril en onwennig. Ik moet veel meer op mijn rechterhand letten dan ik gewend ben, om te zorgen dat ik de juiste bassnaar pak. Normaal gesproken weet die rechterhand de weg wel, min of meer op gevoel, maar nu moet ik eigenlijk links blind vertrouwen.
    Voorlopig maar rustig wat dingetjes proberen, vooral van die langzame stukjes waar ik ooit mee begonnen ben, en dan kijken of ik daar wat laags onder weet te frotten. Tabs voor harpgitaar zijn lastig te vinden om een of andere reden...

    Maar wel erg grappig nog steeds, die enorme ingebouwde reverb. Hij blijft galmen als je even iets aanslaat...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    De camera vertekent misschien wat, en ik zit er niet heel handig bij, dat klopt. Maar de kast zelf is net zo groot als mijn gewone Jumbo, dus dat maakt verder niet heel veel uit. Iets dieper misschien. En ik zou natuurlijk beter netjes rechtop moeten gaan zitten, en doen alsof ik een serieuze gitarist ben Als ik niet zo onderuitgezakt hang, dan kan ik mijn arm zonder problemen op de zijkant leggen zonder dat dat verkrampt of boven mijn macht voelt.

    De kans dat ik nog eens zo'n geval ga maken, is trouwens wel verwaarloosbaar klein. Misschien ooit een elektrische, als ik hier een beetje mee overweg ga kunnen... Maar voorlopig is het allemaal nog erg pril en onwennig. Ik moet veel meer op mijn rechterhand letten dan ik gewend ben, om te zorgen dat ik de juiste bassnaar pak. Normaal gesproken weet die rechterhand de weg wel, min of meer op gevoel, maar nu moet ik eigenlijk links blind vertrouwen.
    Voorlopig maar rustig wat dingetjes proberen, vooral van die langzame stukjes waar ik ooit mee begonnen ben, en dan kijken of ik daar wat laags onder weet te frotten. Tabs voor harpgitaar zijn lastig te vinden om een of andere reden...

    Maar wel erg grappig nog steeds, die enorme ingebouwde reverb. Hij blijft galmen als je even iets aanslaat...
    Ik doe je gitaarspel niet na, dus no worry
    blijft een bijzonder 'klankbord' en mooi gemaakt.

  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    1 juni 2019
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    39

    Standaard

    supergaaf dit! Wat zal er een trekkracht op de klankkast staan met al die extra snaren!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Minder dan op een gewone 12-string; de bassnaren trekken maar ongeveer de helft van de gewone. Ik weet niet of dat gebruikelijk is, dat die snaren dus wat slapper voelen dan de rest, maar ik vind het wel prima zo. Nergens voor nodig, al die spanning
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top