Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Als je nog nooit gefreesd hebt niet aan beginnen. Te gek voor woorden dat iemand dat als een simpel klusje voorstelt.
    Ik heb ooit wel eens een ronde kant aan een blad gefreest maar dat uitfresen met een mal en dan moet ie precies op de goede plaats zitten durf ik op een goede gitaar niet aan dus laat ik het maar zo kan ook met de snaren fibreren als is dat minder goed voor je fretten

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Mooi! Inderdaad niet goedkoop maar ook niet extreem duur.
    Moet je daar ook voor fresen of past dat 1 op 1

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Ga naar google en tik in vegatrem.Hoe moeilijk kan het zijn.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ga naar google en tik in vegatrem.Hoe moeilijk kan het zijn.
    Zelfs dat hoeft biet want ik heb het hele linkje voorgekauwd

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Ik heb ooit wel eens een ronde kant aan een blad gefreest maar dat uitfresen met een mal en dan moet ie precies op de goede plaats zitten durf ik op een goede gitaar niet aan dus laat ik het maar zo kan ook met de snaren fibreren als is dat minder goed voor je fretten
    Je wilt niet weten wat er fout kan. Sjablonen die niet goed vast zitten, lagers die loszitten, teveel hout in een keer willen weghalen, freesbits die niet diep genoeg vast gezet zijn. Proberen te werken met bits die te kort of te lang zijn. Sjablonen uit ondeugdelijk materiaal die afslijten bij gebruik. Ik noem zo maar wat ervaringen uit het verleden. En dan hebben we het nog niet eens over veiligheid gehad.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Nou vooruit motorhan, een installatie video. Dit kan je zeker zelf.

    https://youtu.be/lEZUVisxEro?si=poja_hyzus6KdbIo

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Nou vooruit motorhan, een installatie video. Dit kan je zeker zelf.

    https://youtu.be/lEZUVisxEro?si=poja_hyzus6KdbIo
    Dank je wel, Dat ziet er inderdaad redelijk te doen uit. Nu nog even zoeken welke je dan nodig hebt /waar te koop

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Je wilt niet weten wat er fout kan. Sjablonen die niet goed vast zitten, lagers die loszitten, teveel hout in een keer willen weghalen, freesbits die niet diep genoeg vast gezet zijn. Proberen te werken met bits die te kort of te lang zijn. Sjablonen uit ondeugdelijk materiaal die afslijten bij gebruik. Ik noem zo maar wat ervaringen uit het verleden. En dan hebben we het nog niet eens over veiligheid gehad.
    als je nagaat dat ik bij de opleiding machinale houtbewerking dus maar de helft van de diameter van de frees aan diepte mocht wegfrezen, juist vanwege de mogelijkheid van happen in het hout.
    Wie was ook alweer de gitaarnetter die de frees uit het bovenvrees vloog tijdens het frezen en het op haren en snaren net goed ging?

    Als je bijna je vingers bent kwijtgeraakt, zoals ik, dan heb je respect voor dit soort gereedschap

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Wie was ook alweer de gitaarnetter die de frees uit het bovenvrees vloog tijdens het frezen en het op haren en snaren net goed ging?

    Als je bijna je vingers bent kwijtgeraakt, zoals ik, dan heb je respect voor dit soort gereedschap [/QUOTE]

    Bij mij is ie een keer door de schutting gevlogen,het freesje.Nu draai ik altijd voor het frezen alles vast en geen inzetstukken meer.Met beleid en logisch nadenken is frezen geen wetenschap,maar opletten en nadenken moet je altijd.
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Dank je wel, Dat ziet er inderdaad redelijk te doen uit. Nu nog even zoeken welke je dan nodig hebt /waar te koop
    Ik zou toch eerst even ook deze video bekijken, zeker als je niet technisch begaafd bent.
    https://www.youtube.com/watch?v=QzRTcIxzh2w
    NB, de kritiek richt zich op de telecaster trem, niet op de andere trems van dat merk.
    Laatst gewijzigd door piezo; 17 december 2023 om 10:59
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top