Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik zie oprecht niet waarom meten, uitlijnen, vastplakken met dubbelzijdig tape, en je frees aanzetten, zo lastig is.
    Dat bedoel ik, niet het inlevingsvermogen om je voor te stellen dat het voor iemand anders wel moeilijk is.
    Stel dat iemand je advies volgt en dan blijft zitten met een verklote gitaar en een paar honderd euro aan overbodige apparatuur afgezien dat ie niet op de ehbo eindigt.
    Ik geloof gelijk dat je alles oprecht meent.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Als je nog nooit iets meer met hout hebt gedaan dan een schroef ergens indraaien dan moet je niet beginnen met frezen he. Dat jij het niet moeilijk vindt is omdat je wel meer iets met hout hebt gedaan geloof ik. Maar doe danniet van die elon musk uitspraken.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Er zijn mensen die nog geen spijker in een blok hout kunnen slaan. Voor sommige mensen is houtbewerking wel lastig, laat staan het werken met een bovenfrees. Inderdaad, als je weet wat je moet doen is het niet moeilijk, maar dat is ook precies het punt. Gitaarspelen is ook niet lastig, als je maar weet welke noten je moet pakken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    een bovenfrees is een gevaarlijk stuk gereedschap in ondeskundige handen.
    Net zoals een zaagtafel en ander 'verspanend gereedschap'
    Dus zeggen dat het een makkie is, is wel wat kort door de bocht

    je hebt mensen die wel een rijbewijs hebben maar geen gevoel voor het verhaal gas en koppeling.
    ze hebben het niet en krijgen het ook niet.

    Maar on topic, misschien ie er wel ergens iets te krijgen dat kant en klaar is.
    een body die klaar is voor een strat trem, dan zou het bijna een makkelijk klusje kunnen zijn.

    Had laatst nog even contact met iemand die een Brian May DIY project had en zijn manier van trem was, met van de achterkant naar de headstock : strat trem, LP achtige roller bridge

    dacht toen wel dat dit op zich niet een gek idee was, maar ja, moet er wel wat gefreesd worden vrees ik

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Dit is er eentje van mij. 2-delig hard ash body, Original Floyd Rose, custom-made Lundgren humbuckers, LP Wiring, 5 delige maple neck, ebben fretboard met maple binding, 24.75" scale, 22 frets, luminlay sidedots, Jescar fretdraad. Het F-Gat is visueel. Doet helemaal níks. Hooguit 200 gram gewicht besparen maar dat is 't dan ook wel.
    Een hele opsomming van specificaties van iets dat overduidelijk geen Telecaster is. En nog steeds geen antwoord op de vraag van de TS.
    Alleen zelfbevrediging van een dommelul.
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.361

    Standaard

    Vrees(of frees) niet er is een mooie digitale oplossing en wel de virtuall jeff.Hij bestaat uit 2 houders om op je gitaren te plakken(zijn ook los leverbaar) een tremelo arm en een pedaal.Er gaat een mini jack plug van de tremelo arm naar het pedaal die doorgeeft in welke stand de tremelo arm is.Via het pedaal kan je de mate van duikvlucht bepalen(tot 2 oktaven omlaag en tot 1 oktaaf omhoog.Verder heeft het pedaal een blend en een hold functie.
    Ik heb de houder op een telecaster en een les paul DC zitten en kan dus makkelijk switchen met de tremelo.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Tremolo's waar niet voor gefreesd hoeft te worden zijn, afgezien van de bigsby, de Duesenberg Les trem en Stetsbar.
    Misschien nog iets, do your own research.
    Het is allemaal te googlen hoor.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Hij is al genoemd maar deze vegatrem is toch een mooie, niet invasieve oplossing. Heen koopje helaas..

    https://vegatrem.com/vt2-teletrem-telecaster-tremolo/

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik zie oprecht niet waarom meten, uitlijnen, vastplakken met dubbelzijdig tape, en je frees aanzetten, zo lastig is.
    Ik zie ook niet wat daar lastig aan is. Maar met wat je bovenstaand opdreunt sta je met een draaiende frees in je handen.

    Maar dat gat zit nog steeds niet in het hout.

    En je maakt mij niet wijs dat iemand die nog nooit met een bovenfrees heeft gewerkt de eerste keer foutloos werk aflevert. Ja, behalve jij misschien God, of God z'n moeder ofzo.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Hij is al genoemd maar deze vegatrem is toch een mooie, niet invasieve oplossing. Heen koopje helaas..

    https://vegatrem.com/vt2-teletrem-telecaster-tremolo/

    Mooi! Inderdaad niet goedkoop maar ook niet extreem duur.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top