Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28

Discussie: JHS Notaklön

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.795

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik wil ook al jaren opruimen en het lukt ook niet, al heb ik laatst wel in anderhalve week een la vol Seymour Duncans verkocht. Het vervelende is alleen dat ik voor dat geld wel weer iets nieuws heb gekocht dus dat schiet ook niet op 
    Volgens mij lijden wij daar allemaal - in meer of mindere mate - wel aan. Aan de andere kant: het is goed voor de economie, anders zou ik het nooit doen natuurlijk.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ja daar doe ik het ook voor, duh.

    Het probleem is dat ik graag kleiner wil gaan wonen maar zoals een van mijn dochters fijntjes opmerkte: "Waar ga je al die troep dan laten?"

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Maar eh, guitarkid, zou jij niet opruimen of is dat alleen wat betreft drumstellen? Meen me zoiets te herinneren..

    Ik wil ook al jaren opruimen en het lukt ook niet, al heb ik laatst wel in anderhalve week een la vol Seymour Duncans verkocht. Het vervelende is alleen dat ik voor dat geld wel weer iets nieuws heb gekocht dus dat schiet ook niet op 

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Klopt. En ik ben ook al heel veel kwijt. Maar af en toe mag er weer wat bij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Alleen al voor het filmpje zou je er een aanschaffen. Erg leuk ben benieuwd Coos!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Inclusief goop!! :-D

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Ok, hij is vandaag eindelijk binnen gekomen. In elkaar zetten was een fluitje van een cent.
    Tegenvaller was wel dat ik nog €36 aan invoerrechten moest betalen, dus in totaal kom ik toch wel uit op ong. €175,-
    Ik heb er inmiddels even mee gespeeld inmiddels en vergeleken met wat "klon-achtigen" en Tube Screamers.
    Eerste indruk is goed, hij heeft wat meer body (lees: minder laag af) dan die ik heb, klinkt erg strak en heeft meer gain. Dat laatste is leuk als je hem stand alone gebruikt, evt. met een booster(tje). Ik gebruik hem zelf als booster en dat doet hij erg goed, zowel gain- als volumeboost. De schakelaar zorgt ook nog voor een kleine gain/mid(?)boost die ik net even te veel van het goede vind. In het verleden vond ik dit type pedalen sowieso te "middy", maar ik weet inmiddels dat je dat wel nodig hebt om door een mix heen te prikken, dus wie weet!
    Had ik hem gekocht als ik hem in een winkel had kunnen testen? Waarschijnlijk niet, zeker als ik er dan die €175,- voor neer had moeten leggen. Ik vind het hele idee achter dit pedaal echter wel leuk en ik heb inmiddels een redelijke collectie pedalen, sommige wat duurder, anderen echt cheapo, maar soms verrassend goed en nuttig en daar past hij wel erg leuk tussen.
    Inmiddels nog andere forumleden die hem hebben of besteld hebben?
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 12 maart 2024 om 18:46
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #18

    Standaard

    Ja, ik heb'm al een tijdje (eerste batch). Ik was aan het kijken voor een Klon clone, en ik was net op youtube op het moment van de live-stream aankondiging. Ik vond het idee zo tof dat ik gelijk 'm besteld heb.
    Buiten het feit dat het gewoon heel grappig is om 'm in elkaar te schroeven vind ik 'm ook tof klinken. In combinatie met een AC15 klinkt het top. Ik gebruik 'm wel echt als drive en niet als boost (de magic diodes doen dus ook echt wat ;-) ) De switch is gewoon een ander smaakje, meestal staat ie uit maar in een gekke bui wil ik 'm ook nog wel eens aanzetten.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Ok, hij is vandaag eindelijk binnen gekomen. In elkaar zetten was een fluitje van een cent.
    Tegenvaller was wel dat ik nog €36 aan invoerrechten moest betalen, dus in totaal kom ik toch wel uit op ong. €175,-
    Ik heb er inmiddels even mee gespeeld inmiddels en vergeleken met wat "klon-achtigen" en Tube Screamers.
    Eerste indruk is goed, hij heeft wat meer body (lees: minder laag af) dan die ik heb, klinkt erg strak en heeft meer gain. Dat laatste is leuk als je hem stand alone gebruikt, evt. met een booster(tje). Ik gebruik hem zelf als booster en dat doet hij erg goed, zowel gain- als volumeboost. De schakelaar zorgt ook nog voor een kleine gain/mid(?)boost die ik net even te veel van het goede vind. In het verleden vond ik dit type pedalen sowieso te "middy", maar ik weet inmiddels dat je dat wel nodig hebt om door een mix heen te prikken, dus wie weet!
    Had ik hem gekocht als ik hem in een winkel had kunnen testen? Waarschijnlijk niet, zeker als ik er dan die €175,- voor neer had moeten leggen. Ik vind het hele idee achter dit pedaal echter wel leuk en ik heb inmiddels een redelijke collectie pedalen, sommige wat duurder, anderen echt cheapo, maar soms verrassend goed en nuttig en daar past hij wel erg leuk tussen.
    Inmiddels nog andere forumleden die hem hebben of besteld hebben?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    de magic diodes doen dus ook echt wat ;-) )
    Er gaan verhalen over het "goopen" van die diodes. Er wordt in sommige reviews etc. gesteld dat als je dat doet, het pedaal echt nog wat beter klinkt. Josh adviseert zelf om dat wel te doen, maar geeft er geen specifieke reden voor. Een kennis opperde dat het voor de bescherming is van de (blijkbaar) wat kwetsbaardere diodes, ik dacht tot nu toe dat het vooral gebeurde om te voorkomen dat men kan zien wat er precies aan onderdelen gebruikt is. Ik heb de diodes dus wel gegooped volgens het aloude adagium "baat het niet, dan schaadt het niet".
    Ik heb echt geen verstand van de "binnenkant" van pedalen, voor mij is het net als met auto's. Ik rijd er in, maar sleutel er niet aan.....

    En, je kon er op wachten.....
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 15 maart 2024 om 10:32
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De goop was bedoeld om te voorkomen dat het gekloned werd,
    ik heb een klone die gebouwd is met exacte specs van de eerste degooped Klon door SoulSonic op freestompbox,
    dat was een gedoe want de goop gaat over het circuit, niet enkel over een paar diodes,
    dat aan die goop nu ineens sonische kwaliteiten wordt toegevoegd is op zich hilarisch en sneu tegelijk,
    kortom, pure rockń roll traditie
    Laatst gewijzigd door Pepe; 15 maart 2024 om 11:37
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top