Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Tele ontstemt

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronsmit Bekijk bericht
    Kam weer gepotlood. Gaat nu beter (maar het blijft gek).
    Nee hoor, is niet gek. Grafiet 'smeert' de snaar in de topkam dus je snaar blijft minder knellen. Die topkam is gewoon te strak voor je snaren. Soms denk ik dat het gros van gitaren op de markt gewoon barslecht opgebouwd zijn. Glossy lak is tof hoor, maar een stringtree die wiebelt, een topkam die knelt, (niet)-afgewerkte freteindjes, of locking zadels die niet vastgedraaid zitten, zijn toch wat fundamenteler voor een goedwerkende gitaar dan een glossy lak.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Een kam van grafiet kost misschien 1€ meer voor een fabrikant. Waarom zouden ze niet gewoon zoiets erop zetten.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Een kam van grafiet kost misschien 1€ meer voor een fabrikant. Waarom zouden ze niet gewoon zoiets erop zetten.
    Heel goede vraag. Het vijlt prettiger dan plastic, het is consistenter, en op je specsheet zetten 'Graphtech Black Tusq Nut' is toch wel een mooi marketing dingetje. Het is echt onnodig. Maar goed, zelfs dat spul moet je goed, netjes vijlen, anders blijft het knellen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronsmit Bekijk bericht
    Ik heb een mooie Fender Telecaster Pro II (Pine). Maar verdorie, mijn hoge E en B snaar gaan omhoog en omlaag. Te laag, dan stem ik omhoog. Te hoog, dan stem ik omlaag. Het blijft echter heen en weer gaan als ik mijn dag niet heb. Ik word er soms wat tureluurs van.

    Bij het stemmen hoor ik soms een tikje nabij de body.

    Iemand een idee? Locking tuners erop of zo (en welke?)?
    Ik had dit bij één van mijn Lukes. Die heeft ook een tremolo dus die tikjes waren daarmee goed op te wekken. Had ook veel last van snaarbreuk bij de brug dus meteen een setje graphtec zadels en topkam op laten zetten.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Snaren goed oprekken met de hand, en naar boven stemmen. Is een snaar al te hoog, dan eerst zakken en dus weer naar boven om te stemmen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Mee eens!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top