Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard Boston Duane Jr (Champ clone) - gebreken

    Ik heb een Boston Duane jr ( champ clone) en vind het een heerlijk klinkend versterkertje.
    Ik zag onlangs deze video waarbij een amp tech toch wel wat bedenkingen heeft omtrent de bouwkwaliteit :

    https://youtu.be/sm67BXzu0oI?si=EEP9rp1BC1QLPtXz

    Ik ben echt een totale leek. Mijn vraag is dus : Heeft deze man nu gelijk of overdrijft hij ?
    Indien hij gelijk heeft, kan ik dan de amp laten "upgraden"/modden om problemen te voorkomen of toch maar best hopen dat hij zo lang mogelijk meegaat en dan maar iets nieuw kopen als de amp stukgaat ?

    Dezelfde man heeft nog een videootje over de mods die hij zelf gedaan heeft :

    https://youtu.be/RO-Cmb0_j7Y?si=OhMO4kg6d_pgCxws

    Mvg,
    Denis

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Word zenuwachtig van beoordeling van de lasjes . Die kathode bypass cap vlak boven/tegen de weerstand is niet best zeg. Je kunt er op spelen tot ie er mee ophoudt en dan goed repareren, maar daar vind ik 'm te duur voor.
    Is ie ook op print te krijgen?

    edit: oh, hebt 'm al. Ik zou er naar kijken, met name die bypass cap heeft hij mooi opgelost.
    Laatst gewijzigd door tmms; 16 november 2023 om 12:39

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ja, heb de versterker al een paar jaar maar begin er nu meer en meer op te spelen.
    Hij klinkt zoals gezegd erg goed en is langs de buitenzijde sober maar netjes afgewerkt.
    Er zitten blijkbaar ook wel een aantal "onderdelen" in die wel goed vzn kwaliteit zijn.
    Jammer van de mogelijke problemen dus.
    Bedankt voor je reactie !

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Wat ik ook wou vragen : loop ik als speler nou "gevaar" door de "technische mankementen" van dit ampje ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Nee. Behalve dat ie er mee ophoudt op het meest ongelegen moment, dat is namelijk altijd zo

  6. #6

    Standaard

    Hoewel de meneer gelijk heeft gaat ie wel lang en vaak op dezelfde issues in. Die bypass cap. Nog en keer die bypass cap. En nog een keer. En Laycross, laycross, laycross. In de tijd die hij nodig heeft om het keer op keer te benoemen had hij het ook kunnen fixen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ja, is inderdaad een beetje een "zagevent" :-))

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top