Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard HNGD: Fender Telecaster Pink Paisley

    Dag allen.

    Lang geleden dat ik een "nieuwe" gitaar heb gekocht, ik was eigenlijk wel happy met mijn (best wel grote) collectie (kan dat???? ).
    Maar ik had nog wel deze gitaar op mijn verlanglijstje staan en toen dit exemplaar voorbij kwam en de vraagprijs dusdanig was dat ik 'm niet kon laten staan heb ik hem vorige maand opgehaald.
    We hebben het over een Fender Telecaster Pink Paisley, made in Japan in 1985/1986. En toen maakten ze daar wel hele fijne gitaren.
    Ik heb er dus al veel op gespeeld, optredens mee gedaan en hij is in één woord top. Klinkt super 100% Tele, speelt super en er zat een setje 10-46 op, iets dunner dan dat ik de laatste jaren gebruik (10-52), maar ik denk dat ik sowieso terug ga naar 10-46, want dat bevalt erg goed.
    Mijn zwaar gemodificeerde 1969 Tele kijkt dus de laatste tijd wat toe vanaf de muur, hoewel die ook wel erg fijn is en zeker naar elk optreden mee gaat, maar momenteel is "Barbie", zoals hij door mijn medemuzikanten inmiddels genoemd wordt (beetje jammer.... ) wel #1.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Mooi ding. Weet nog dat ze destijds in de winkels stonden. Een paar jaar later kon je ze tweedehands voor een paar honderd gulden kopen, heb er toen nog over getwijfeld maar de gedachte aan de reactie van mijn toenmalige bandleden heeft me er van weerhouden 😅

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Tja, ik heb ook het gevoel met een gitaar in dergelijk livrei nog niet dood gevonden te willen worden, maar daar gaat het niet om.
    Jij bent er blij mee dus: happy playing!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Mooi ding. Weet nog dat ze destijds in de winkels stonden. Een paar jaar later kon je ze tweedehands voor een paar honderd gulden kopen 

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Ook de MIJ?? Met Axxxxxxx serienummers? Of puur deze Paisleys. Want ik heb begin 90s een CAR Telecaster Custom uit die serie gehad (had ik nooit weg moeten doen!!) en die was toen al 800 gulden tweedehands. En die gaan nu voor behoorlijke prijzen weg. Later kwam er een tweede serie, Crafted in Japan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Ook de MIJ?? Met Axxxxxxx serienummers? Of puur deze Paisleys. Want ik heb begin 90s een CAR Telecaster Custom uit die serie gehad (had ik nooit weg moeten doen!!) en die was toen al 800 gulden tweedehands. En die gaan nu voor behoorlijke prijzen weg. Later kwam er een tweede serie, Crafted in Japan.
    Ik kan me herinneren dat ik een Japanse Paisley tele voor 400 gulden in het viaduct op het prikbord zag ergens halverwege de jaren negentig. Dat ik me dat nog herinner, van gitaarspul herinnert ik me zowat alles stond de vroege jaren tachtig, van mensen daarentegen 🥴

    Er was ook een blauwe uitvoering, toch? Serienummers enzo weet ik echt niet meer, ook op gitaargebied heeft mijn geheugen beperkingen. Heb twintig jaar terug wel nog eens een CAR Tele Custom MIJ afgesteld voor iemand.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Rinze; 13 november 2023 om 18:02
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik kan me herinneren dat ik een Japanse Paisley tele voor 400 gulden in het viaduct op het prikbord zag ergens halverwege de jaren negentig. Dat ik me dat nog herinner, van gitaarspul herinnert ik me zowat alles stond de vroege jaren tachtig, van mensen daarentegen 若

    Er was ook een blauwe uitvoering, toch? Serienummers enzo weet ik echt niet meer, ook op gitaargebied heeft mijn geheugen beperkingen. Heb twintig jaar terug wel nog eens een CAR Tele Custom MIJ afgesteld voor iemand.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Die blauwe heet(te) "Blue Flower". En dan was 400 piek wel een koopje....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Tja, ik heb ook het gevoel met een gitaar in dergelijk livrei nog niet dood gevonden te willen worden, maar daar gaat het niet om.
    Jij bent er blij mee dus: happy playing!!!
    Prachtig woord: livrei!!! En ja, ik wilde altijd al graag een Paisley. Maar, eerst en vooral, hij speelt en klinkt echt erg goed! En ik heb en had al de nodige Tele's!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    "Alleen een echte man kan roze hebben"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    "Alleen een echte man kan roze hebben"
    Ach, dan kan ik het wel hebben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Dat was natuurlijk ook de reden dat ik het niet aandurfde..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top