Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Dat is ook waarom ik ernaast een UA pedalboard aan het bouwen ben.
    Voor de enkele effecten die ik nodig heb buiten reverb en delay komt er een HX One op.
    En dan ga ik ook kijken of ik DI/IR ga verlaten of niet.
    Heb nog paar kleine poweramps en Bluguitar Nano cabs die mij zeer bevallen.

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Dat is ook waarom ik ernaast een UA pedalboard aan het bouwen ben.
    Voor de enkele effecten die ik nodig heb buiten reverb en delay komt er een HX One op.
    En dan ga ik ook kijken of ik DI/IR ga verlaten of niet.
    Heb nog paar kleine poweramps en Bluguitar Nano cabs die mij zeer bevallen.
    Interessante optie. Pak je dan alleen een enkel amp pedaal (bijv. Dream '65) met wat drive ervoor of ga je voor een rijtje amp pedalen van UAFX (bijv. Fender en/of Vox en Marshall)?
    Laatst gewijzigd door tnijland; 8 december 2023 om 20:41

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik heb de Dream 65 en de Lion 68.
    De Dream is ingesteld op 4CM en daarin hangt de Lion 68.
    Dus met de linker schakelaar op de Dream kies ik tussen de Dream en de Lion.
    De Lion is ingesteld op Boost/Preset.
    Dus ik heb 2 geluiden op de Dream en 2 geluiden met optioneel Boost op de Lion.

    Ervoor heb ik nog de 1176 van UA en een Fulldrive van Fulltone. En nog een UA Galaxy 74 erna.

    De HX One had ik eerst zoiets van waarom brengen ze dit uit, maar bij beter begrijpen van dit product snap ik 'm. Voordeel: true bypass, en hij heeft (als je stereo opgeeft) een insert loop.
    Dus als de One niet aanstaat zit hij in theorie niet in het signaalpad. Relay bypass.
    Bij elk FX kun je aangeven of deze Pre of Post gebruikt wordt, in combi met de insert loop bepaal je dus of het FX voor de Dream/Lion of na de Dream/Lion geplaatst wordt.

    Met de Stomp is dit niet mogelijk, tuurlijk kun je de Dream/Lion in de loop van de Stomp plaatsen. Maar dan moet altijd de DSP actief zijn en dus ook dubbele AD/DA conversie. Voordeel van de Stomp is dan weer dat deze veel meer FX's tegelijk kan draaien.

    Maar ik gebruik niet zoveel FX tegelijk. Reverb en Delays zijn al afgevangen door de UA pedalen.
    Dus de One is puur voor de enkele keer dat ik Phaser/Flanger/Pitch shift etc nodig heb. En ik kan dat FX dan voor of achter de UA amp pedalen plaatsen.

  4. #34

    Standaard

    Klinkt als een heel doordacht concept hoor. Mooi setje en back to basic (with benefits ;-)

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Maar weer on-topic
    Morgen voor het eerst optreden met de TMP en de 2x FRFR monitoren.
    Bij laatste keer oefenen was ik redelijk tevreden, moet nog iets laag af en wat hoog weer bij.
    Hopelijk kan ik dit nog even testen thuis, altijd lastig omdat je niet op hoog volume kan testen.
    (Kan wel maar ik hou mijn buren liever te vriend )

    Setup in 3x Preset en 3x IA mode.
    Dus elke bank heeft Clean, Crunch, Lead preset.
    En de FX die per IA geschakeld worden wisselen per bank.

    Hoop dat Fender een update uitbrengt waarbij de stand van de expressie pedalen uitgelezen worden als je van preset wisselt, nu zijn er volume schommelingen omdat het volume van de preset wordt geladen.
    Maar bij instellen van 75% volume in de preset, kan ik dit redelijk bruikbaar maken. Maar kan beter.

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Maar weer on-topic
    Morgen voor het eerst optreden met de TMP en de 2x FRFR monitoren.
    Bij laatste keer oefenen was ik redelijk tevreden, moet nog iets laag af en wat hoog weer bij.
    Hopelijk kan ik dit nog even testen thuis, altijd lastig omdat je niet op hoog volume kan testen.
    (Kan wel maar ik hou mijn buren liever te vriend )

    Setup in 3x Preset en 3x IA mode.
    Dus elke bank heeft Clean, Crunch, Lead preset.
    En de FX die per IA geschakeld worden wisselen per bank.

    Hoop dat Fender een update uitbrengt waarbij de stand van de expressie pedalen uitgelezen worden als je van preset wisselt, nu zijn er volume schommelingen omdat het volume van de preset wordt geladen.
    Maar bij instellen van 75% volume in de preset, kan ik dit redelijk bruikbaar maken. Maar kan beter.
    Ik zou persoonlijk een midi switcher toevoegen, kan je 8 preset gebruiken en heb je 8 pedalen ter beschikking.

  7. #37

    Standaard

    Ik heb nog wat nieuwe filmpjes toegevoegd van de Tone Master Pro. Er is btw niks getweaked aan het geluid in Logic Pro, dit is de klank.

    Ik heb persoonlijk nog niet meegemaakt dat de Fractal FM9 turbo zo klonk en reageerde op mijn spel toen ik hem had.

    https://www.youtube.com/watch?v=m7sm07JPjVo

    https://www.youtube.com/watch?v=Nsl0q476l2A

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Optreden ging best lekker, kon behoorlijk wat volume gebruiken en was dus een goede testcase.
    Ook met de geluiden was ik tevreden.
    Wel merkte ik dat de Hi-gain opzet zoals ik die had gemaakt voor Lead over de top was.
    Mijn Crunch setup, Marshall Plexi, met een Tubescreamer boost was al genoeg voor alle solo's.

    Nog steeds iets te weinig hoog, agressieve instellingen HP/LP, maar dat kon ik op mijn FRFR monitoren bijsturen. Qua gevoel met spelen en gebruik van de volume knop op de gitaar was helemaal prima voor mij.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.221

    Standaard

    Het klinkt alsof je redelijk wat tijd nodig hebt om dat hoog goed te krijgen. In ieder geval meer dan even wat treble of presence bijdraaien in je amp models of wellicht in de output settings het voor het totale geluid doen.

    In welke hoek ben je nu de oplossing aan het het zoeken?

    Ik vraag dit omdat ik zelf ook wel houdt van wat hoog in mijn geluid. Bijv. wanneer je bij een powerchord ook even de B en E snaar meeneemt voor wat accenten, maar ook bij funky slagjes. Ik had mijn treble en presence wat opgeschroefd maar het werd me wel wat te schel. Door mijn Engl 2x12 valt het (in de mix) heel erg mee maar mn. op FOH met direct in was het wel hoorbaar. Dat heb ik dan weer willen compenseren met studio EQ aan het einde van de chain. Uiteindelijk ga je dan steeds met diverse parameters aan de gang (amp instellingen - studio EQ per preset - output settings) maar uiteindelijk wordt het dan steeds complexer terwijl ik het juist graag simpel houdt.

    Merk sowieso dat ik modeling door een gitaarcab vaak toch wel het lekkerst vind klinken. Als in dat je de oohmp daar wat makkelijk in krijgt (zeker met mijn Engl) en het eventueel teveel aan hoog door de karakteristiek van een gitaarcab wat geneutraliseerd wordt terwijl een full range speaker 'm natuurlijk recht voor je bek teruggeeft.

    Ik volg Kemper op FB en zie in de foto's die zij plaatsen ook wel eens professionele artiesten die hun powered Kemper door een gitaarcab gooien en die dan micen wat ik op basis van mijn beperkte ervaring en kennis steeds minder gek vind.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik zoek het nu in de LP/HP filters in de CAB en IR blokken.
    Deze steeds een beetje verschuiven tot ik hoor wat ik wil horen.
    Maar je moet het op volume doen, op laag volume klinkt het anders zou je meer hoog doorlaten.
    Vanavond weer oefenen, dus nog een beetje afstellen.

    Vrijdag en zaterdag weer spelen, dus hopelijk lukt het om het vanavond goed af te stellen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top