Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Daar ben ik het wel mee eens. Je hebt een heel mooi hardware platform dat als basis kan dienen. Dus er zal zeker een goede ontwerp filosofie achter zitten ;-)

    Persoonlijk denk ik nog steeds dat Fractal Audio de beste amp modellen heeft t.o.v. alle anderen. Maar de zeer uitgebreide en imo wat te complexe bediening/teveel parameters zal toch veel mensen afschrikken (een amp heeft snel 100+ parameters)...

    De Tonemaster brengt dat weer een beetje in balans met hun (amp, pedalen) simpele doosje met 3+ knopjes aanpak (lijkt qua structuur overigens wel een beetje op de Overloud guitar plugin).
    Ik heb zelf een FM3 en de FM9 turbo gehad. Erg goed maar de Tone master lijkt meer open te klinken en beter door de mix te prikken zonder dat het dun klinkt via je in-ears.

    Ik heb ook de Fractal, Cortex en Tonemaster in de Effects loop van de Hook Wizard gebruikt en daar mee opgenomen om later de sounds te vergelijken en de Tone master klinkt de originele amp sound het minst aan te passen.

    Ik wil trouwens niet zeggen dat hij beter is dan de Fractal. Misschien valt hij na een tijdje toch tegen maar tot nu toe gebruik ik hem veel.

    Maar als ik nu iemand wat zou aanraden zou het de Cortex zijn.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Hoe je het ook went of keert, de kwaliteit van alle genoemde apparaten is uitstekend, het komt dan volledig aan op user interface en (het gebrek aan) kennis en programmeerskills van de gebruiker.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Hoe je het ook went of keert, de kwaliteit van alle genoemde apparaten is uitstekend, het komt dan volledig aan op user interface en (het gebrek aan) kennis en programmeerskills van de gebruiker.
    Yup als bepaalde proggies vst's een wat vriendelijkere ui zouden hebben (denk aan neural amp modeler ,guitar rig 7)kun je daar wat geluid betreft, prima het podium mee op of de studio in
    Zitten nu nog aan pc en geluidskaart vast en vergeten we de trapdozen voor het gemak maar even
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 6 december 2023 om 12:41
    Handtekening wijzigen

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Hoe je het ook went of keert, de kwaliteit van alle genoemde apparaten is uitstekend, het komt dan volledig aan op user interface en (het gebrek aan) kennis en programmeerskills van de gebruiker.
    Dat is het ja.
    Beetje offtopic, maar ik heb laatst ingevallen in een bandje waar de gitarist op een Fractal FM9 speelde. Vond 'm lekker klinken en in onze gezamenlijke repetitie vond ik zijn geluid veel beter dan mijn geluid. Het heeft mij wel getriggerd om nog eens goed voor mijn Kemper te gaan zitten en in dat uurtje dat ik daar nu aan besteed heb merk ik dat ik wel echt verbetering vind nu ik weer wat beter voor ogen (oren) heb waar ik naar op zoek ben in (mijn) gitaargeluid.


    Ik denk dat er ergens op een verkeerd spoor in zoektocht naar een bepaald geluid en simpelheid waardoor de balans niet helemaal goed is. Ik heb nu één clean kanaal obv een Mark V met twee verschillende boosters en een compressor en alleen op dat kanaal kan ik nu al zo veel kanten op waarbij het allemaal mi. goed klinkt.

    Als ik hier soms lees over hoe veel tijd sommige steken in het aanschaffen en instellen van apparatuur... Dat vind ik echt het minst leuke deel van de hobby

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Als ik hier soms lees over hoe veel tijd sommige steken in het aanschaffen en instellen van apparatuur... Dat vind ik echt het minst leuke deel van de hobby
    Mee eens: al vaker gedacht over iets als een Fractal, maar als ik dan lees hoeveel tijd - afhankelijk van je ervaring - je nodig hebt om gewenste settings te realiseren, dan haak ik op voorhand al af. Ik heb er gewoon ook geen zin in; te veel parameters werken bij mij contra-productief.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Gisteren weer geoefend met de TMP en mijn twee FRFR monitoren.
    Wordt steeds beter, scherpte is nu uit het geluid.
    Is nu alleen nog een kwestie van HP en LP filters inregelen om nog wat laag kwijt te raken en wat hoog terug te krijgen. Maar was voor de rest nu prima tevreden voor de basis geluiden.

    Ik heb een split in de keten met bovenin een IR blok (Celestion IR All+Room+Mono) en onderin TMP speaker blok vergelijkbare speaker/cab met R121, 3", Edge of Cone, 85Hz, 5000Hz. Mix blokje erna 50% en 100%

    Hierdoor was ik gelijk dat doordringende hoog kwijt wat de TMP wel een beetje heeft.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Mee eens: al vaker gedacht over iets als een Fractal, maar als ik dan lees hoeveel tijd - afhankelijk van je ervaring - je nodig hebt om gewenste settings te realiseren, dan haak ik op voorhand al af. Ik heb er gewoon ook geen zin in; te veel parameters werken bij mij contra-productief.
    Dat is de reden dat ik geheel van de modeling afgestapt ben, ik ben het obsessieve type dat dan alleen nog maar aan het instellen is en daarbij net als DaVinci regelmatig een poos op een verkeerde spoor zit door met tunnelvisie niet goed op het geheel te letten.

    Ik heb nu een Tonex, daar heb ik van geleerd dat naast een cleane Twin alleen de versterkers met Marshall dna me interesseren. Ik gebruik alleen amp captures omdat ik de meeste amp plus Cab captures minder vindt.

    Ik heb een Amp1 Iridium, bevalt erg goed in combi met een Cab M. En ik heb er een Friedman IR-X bij. Met deze drie apparaten kan ik op mijn pedalboard allerlei combinaties maken maar het ook heel simpel houden. Wat losse effecten erbij, wat in mijn geval toch beter bevalt.

    Simpel en zonder veel gedoe een lekker geluid. Ik kan me er altijd nog op blindstaren en erin verzuipen en anders heb ik al mijn gitaren en hun configuratie en nog, maar simpel is voor mij toch beter.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Mee eens: al vaker gedacht over iets als een Fractal, maar als ik dan lees hoeveel tijd - afhankelijk van je ervaring - je nodig hebt om gewenste settings te realiseren, dan haak ik op voorhand al af. Ik heb er gewoon ook geen zin in; te veel parameters werken bij mij contra-productief.
    Ja ik moet zeggen; ik speelde jaren terug in mijn rockband op een buizentop met speakerkast. Al dat gesjouw, wah en tuner voor de versterker, delay, chorus en volumepedaal in de loop, kabels, voedingen, tapdansen... had je voor dat ene nummer eigenlijk weer die phaser of flanger nodig. Daarna ging ik naar een bigband en dan sta je daar met je Engl Powerball...
    Ik vond dat ook maar gedoe. Waarschijnlijk om dezelfde reden; me nooit echt en verdiept en er dus ook geen handigheid in gekregen.

    Nu gekozen voor een aantal geluiden die op zich prima zijn en daar kom ik prima mee weg ook. En ben vooral blij dat ik mijn hele setup in één keer kan dragen en direct kan inpluggen in de tafel zodat iedereen 'm meteen op z'n in-ear heeft.
    Maar soms hoor je dingen en dan denk je; potverdomme ik zou er echt nog een stuk meer uit kunnen halen. En ik moet zeggen dat dat nu ook aardig lukt met wat pogingen

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Daarnaast: ik heb ook nooit zelfs geprobeerd ‘iemands’ geluid te ‘maken’. Inderdaad ’n chorus, en (soms) delay en reverb; meer gebruikte ik niet (op het podium althans). Wel ooit een wah gehad, maar heb die ergens laten liggen (of hij is gejat), maar die mis ik nog steeds niet. Verder alleen een tuner.
    Met geluid maken heb ik zoiets van ‘dit is het en daar moet ik het mee doen’.

  10. #30

    Standaard

    Het komt iedere keer toch weer terug op kleine nuance verschillen tussen de modelleren en dan gaat gebruikersgemak vaak wat zwaarder wegen. Heb laatst een keertje eens niet met mijn AX8 opgetreden (uit nieuwsgierigheid) maar met de Amp1 Mercury van BlueGuitar. Dat werkte eigenlijk live ook prima. Mijn grootste bezwaar met modeling is eigenlijk niet de hoeveelheid amps maar vooral enorme hoeveelheid combinaties amp en IR. Daarmee kom je in enorme lijsten terecht en dat waardeer ik ik dus wel aan die UAFX amp pedalen die dit proberen terug te brengen naar de essentie.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 7 december 2023 om 18:07

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top