Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Twee vragen voor de TMP gebruikers:
    1. Kan je de footswitches vrij toewijzen of zijn in present mode de twee linker altijd voor bank up en down en de rechter twee voor tap en mode?
    2. Is de speakersim, als hij onderdeel van bijv. een combo is, uit te schakelen?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    In Preset mode is inderdaad Links voor Bank up/down en rechts voor Mode/Tap.
    De combo kun je niet uitschakelen, wel een losse speaker cab.
    Er is ook geen optie om speakersim globaal uit te schakelen of om deze uit te schakelen op specifieke uitgangen.

    Maar kan allemaal nog komen met firmware updates.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    In Preset mode is inderdaad Links voor Bank up/down en rechts voor Mode/Tap.
    De combo kun je niet uitschakelen, wel een losse speaker cab.
    Er is ook geen optie om speakersim globaal uit te schakelen of om deze uit te schakelen op specifieke uitgangen.

    Maar kan allemaal nog komen met firmware updates.
    Dank je. Voor mij is dit voor nu een dealbreaker, ik wil altijd 4 presets + 3 tot 4 IA's tegelijkertijd ter beschikking hebben. En ik wil een speakersim uit kunnen schakelen. Ik snap op zich de visie van Fender wel maar op deze manier kan je de combo modellen niet gebruiken i.c.m. een poweramp + gitaar speakers.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Elke combo heeft ook een 'head only' versie zodat je wel zonder speaker sim kunt werken.
    Verder kun je in de footswitch mode 8 schakelaars programmeren, maar dan geen program changes.
    Met een beetje creatief denken kun je een hoop doen met de TMP.

    Maar het is echt nog een product in ontwikkeling, er zitten nog wat bugs in. Nieuwste update heeft er wel weer een aantal opgelost.
    Zelf zou ik nog graag willen zien:
    - Auto engage functie voor Wah
    - Opnieuw lezen van de expressie pedalen standen bij wissel van presets
    - Specifiek kunnen aangeven Aan/Uit status ipv wissel tussen die standen
    - Mogelijkheid om op Out 2 de speaker sim uit te schakelen terwijl deze op Out 1 actief blijft
    - Expressie pedaal waarde kunnen opgeven waarbij een effect, aangaat en/of uitgaat
    Laatst gewijzigd door bluegate; 30 november 2023 om 13:30

  5. #15

    Standaard

    Ik gebruik hem zelf ook als pedalboard in combinatie met een versterker. Ik heb een friedman drive pedal in de loop voor de harde drive sounds maar verder gebruik ik dan alleen de Tone master, ook de overdrives die naar mijn idee erg goed klinken.
    Ik heb hem dan in stompbox mode en gebruik een Harley Benton MP100 midi controller om tussen de presets te switchen. Zo heb ik 8 sounds keer 8 pedalen die ik aan en uit kan zetten tijdens het spelen.

    Ik heb zelf ook de UA Dream 65, ik vnd persoonlijk de Tone master beter. Gek genoeg gebruik ik de Bassbreaker model het meest en dan gebruik ik gewoon de stock cab.

    Hier een filmpjes van de Silver Jubilee met een Haar Les Paul
    https://www.youtube.com/watch?v=Pd9NVQmyASY

    AC30 met een Haar Les Paul
    https://www.youtube.com/watch?v=XdMHmxDc43E

    Bassbreaker (med) met Mike McCreedy strat
    https://www.youtube.com/watch?v=wwu-SJ_avvw

  6. #16

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik het ook wel een interessante wending vind van Fender. Eerst beginnen met de Tonemaster amp en nu een professioneel modeling board uitbrengen. Wij mezelf aanspreekt zijn de eenvoudige bediening, de flexibiliteit maar ook de hardware die behoorlijk uitgebreid is (2x analoge + 2x digitale fx loop, 8 core computer etc.).

    Wel jammer dat de IR's tegenvallen want juist dat concept waarbij je de microfoon en speaker positie via touch bediening kunnen aanpassen leek me geweldig. Had daar juist iets meer van verwacht. Daarnaast zou ik verwachten dat de eigen amp modellen juist erg goed zouden moeten klinken...

    En daarbij het uitbrengen van de actieve Fender FR10/FR12 cabinets is ook erg fijn. Beide voorzien van een eigen toonregeling om de speaker aan te passen voor de akoestiek van de ruimte.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 3 december 2023 om 13:54

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Inderdaad interessante wending alleen vind ik het nu nog te vroeg om in te stappen. Bij de Quad Cortex zijn er diverse updates overheen gegaan voordat ik tot aanschaf over ging.

    Wat betreft de toonregeling van de FR10/12, is toch niet heel bijzonder? Tech21 deed dat 15 - 20 jaar geleden toch ook met de Power Engine 60?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Op dit moment gebruik ik een parallel pad met een Celestion IR en de eigen Fender Cabs (121 op 3" met 80Hz en 5000Hz).
    Dat lijkt goed te werken, moet er nog meer mee testen.

    Er is nu een hele discussie gaande dat Fender zaken niet goed heeft gedaan wat betreft speaker impedantie curve. Nadat eerder al diverse klachten waren over het ontbreken van Oversample waardoor teveel aliasing te horen was.

    Dus de unit heeft zeker nog meerdere updates nodig ben ik bang, maar ik vind wel dat de unit enorm veel potentieel heeft om zeer goed te worden. Er is voldoende CPU power aanwezig voor alle verbeteringen.

    Enige wat ik hoop is dat Fender volhoud ondanks alle aanvallen en negativiteit.

  9. #19

    Standaard

    Daar ben ik het wel mee eens. Je hebt een heel mooi hardware platform dat als basis kan dienen. Dus er zal zeker een goede ontwerp filosofie achter zitten ;-)

    Persoonlijk denk ik nog steeds dat Fractal Audio de beste amp modellen heeft t.o.v. alle anderen. Maar de zeer uitgebreide en imo wat te complexe bediening/teveel parameters zal toch veel mensen afschrikken (een amp heeft snel 100+ parameters)...

    De Tonemaster brengt dat weer een beetje in balans met hun (amp, pedalen) simpele doosje met 3+ knopjes aanpak (lijkt qua structuur overigens wel een beetje op de Overloud guitar plugin).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 4 december 2023 om 17:34

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Meestal werken dit soort grote fima's met overname van een bedrijf en product dat zij graag willen uitbrengen maar niet zelf ontwikkelen. Dus wie weet wie er achter de techniek van de TMP zit?

    Op dit moment is de TMP 2 maanden oud, en er zijn 2 firmware updates uitgebracht.
    Zou mooi zijn als ze die regelmaat vasthouden tot de grootste problemen zijn opgelost.
    Nieuwe modellen hoeft voor mij niet zo nodig, denk dat de basis op orde krijgen het belangrijkste is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top