Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1

    Standaard Fender Tone Master Pro

    Ondanks alle filmpjes waarbij hij niet super goed uit de verf komt hem ik een paar weken geleden de Tone Master Pro aangeschaft.
    In het begin wilde ik hem weer retour doen, want hij viel behoorlijk tegen maar na tijd er in gestoken te hebben ben ik zeer onder de indruk. De onboard cabs zijn niet super goed (op wat uitzonderingen na), maar met IR's klinkt hij veel beter. Ik hoop wel dat Fender met
    wat meer hardere amps komt, dat aanbod valt tegen. Ik heb ondertussen mn fractal FM9 verkocht, die qua amps veel dieper lijk te klinken maar de Tone master lijkt beter door de mix te prikken.

    Hier wat onbewerkte filmpjes zodat je kan horen hoe hij klinkt.

    met onboard cab
    https://www.youtube.com/watch?v=C8vBKVpjrJI

    https://www.youtube.com/watch?v=25BDUYE3e_w

    met een IR van Micheal Nielsen

    https://www.youtube.com/watch?v=Gl8-zL6A604

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Ah, de nieuwe Holy Grail.

    Totdat er weer iets nieuws uitkomt.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ah, de nieuwe Holy Grail.

    Totdat er weer iets nieuws uitkomt.
    Maar wel wederom klasse D. Hij is wat keuze van eindversterking betreft dus wel technologietrouw :-D
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Maar wel wederom klasse D. Hij is wat keuze van eindversterking betreft dus wel technologietrouw :-D
    Ehm, jij doelt op de Tone Master versterkers, neem ik aan. De Pro is de Quad Cortex van Fender, minus de capture-functie. Of zoiets. Dus zonder eindversterking.

    I klasse D, overigens. Maar I ook m'n volledig buizen Velocity Valve, iedere keer weer een orgastische ervaring, bij inschakelen.

  5. #5

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik wel echt blij ben met de Tone Master maar de Quad Cortex wel beter is, zeker met de captures.

    Wat betreft je opmerking van de nieuwe Holy grail, denk idd niet dat de Tone master dat is. Er zijn tegenwoordig veel goede units, het is maar wat je er mee wilt doen. Had ook een Valeton GP200, die amp models uit dat ding zijn zelfs erg goed, sommige zelfs beter dan in de Tone Master. Revebs vielen wel wat tegen.

    Heb en ook de Friedman IR-X binnen, ook erg goed/

    Ik vind de Victory V4 erg goed klinken, die D klasse eindtrap klinkt totaal anders dan wat andere D klasse eindtrappen die ik heb hier heb (dat heb ik oa getest met de Friedman IR). Maar ben zeker ook fan van volledige buizen amps, dat heeft mijn persoonlijke voorkeur zelfs.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik heb 'm ook gekocht een paar weken geleden.
    Zelfde gedachte over de Cabs/IR's. Die klinken niet zo best naar mijn idee.
    Ik gebruik de IR's van Celestion en dan meestal de All + Room + Mono versie van de betreffende speaker/cab.

    Verder vind ik 'm erg fijn werken vooral, de UI is echt fantastisch.
    Heeft zeker nog minpunten en foutjes, maar als ze regelmatig updates uitbrengen denk ik dat het een goede keuze was.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Ben sinds m’n vertrek uit het commerciële circuit weer met losse pedaaltjes in de weer maar wat een gedoe, als je jaren met multi fx / modeling aan de gang bent geweest. Dus kijk met een schuin oog toch weer naar dit soort apparaten. Mijn laatste avontuur was de Quad Cortex, tot dan toe wat mij betreft de beste user interface. De Fender TMP is qua UI een kruising tussen de QC en Helix. Moet nog even in de manual van de TMP duiken maar lijkt vooralsnog een kanshebber als vervanging voor m’n pedalen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik ben naast de TMP ook nog een pedalboard aan het maken met 4 Universal Audio pedalen.
    Dus blijf ook altijd bezig.

    Voor nu komt op dat board de Dream 56, Lion 68, Galaxy 74 en de 1176 compressor.
    Samen met nog wat losse pedalen.

    Uiteindelijk ga ik vergelijken en zal ik één van de twee behouden, maar gaat zeker een jaar duren om zo de TMP een goede kans te geven en aantal firmware updates te kunnen testen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Ik ben naast de TMP ook nog een pedalboard aan het maken met 4 Universal Audio pedalen.
    Dus blijf ook altijd bezig.

    Voor nu komt op dat board de Dream 56, Lion 68, Galaxy 74 en de 1176 compressor.
    Samen met nog wat losse pedalen.

    Uiteindelijk ga ik vergelijken en zal ik één van de twee behouden, maar gaat zeker een jaar duren om zo de TMP een goede kans te geven en aantal firmware updates te kunnen testen.
    Je kunt het er maar druk mee hebben. Hou je nog wel tijd over om gitaar te spelen?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard



    Ik vind techniek eigenlijk leuker dan spelen zelf.
    Ben geen hoogvlieger op gitaar of andere instrumenten, dus geniet ik van klooien met versterkers, pedalen etc.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top