Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard Fender '57 Custom Deluxe

    Op deze door mij zelf gebouwde Deluxe heb ik een kleine aanpassing gemaakt aan de achterkant.
    Een attenuator in gebouwd , waardoor de versterker nu prima gebruikt kan worden in de slaapkamer maar ook in de Ziggo Doom .
    Een zeer goedkope oplossing om een beest te temmen






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Netjes gedaan hoor!

    Een vraagje, de attenuator is vooral om op lage volumes een lekker overstuurd geluid te krijgen toch? Of heeft het ook effect op het cleane geluid op laag volume?

    (Ik ben een cleane speler, wil voornamlijk zoveel mogelijk headroom, en weet eigenlijk niet zoveel van attenuators merk ik &#128521
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Netjes gedaan hoor!

    Een vraagje, de attenuator is vooral om op lage volumes een lekker overstuurd geluid te krijgen toch? Of heeft het ook effect op het cleane geluid op laag volume?

    (Ik ben een cleane speler, wil voornamlijk zoveel mogelijk headroom, en weet eigenlijk niet zoveel van attenuators merk ik )
    Ja dat maakt niet uit. Het cleane geluid blijft gewoon clean alleen zo zacht als jij wilt,
    en ook als je wilt, kan je het volume van de versterker hoog opdraaien zodat je de gewenste overdrive krijgt, en dan maakt je met de attenuator het volume weer zo hard of zacht als jij wil . Ideaal voor versterkers zonder een master volume

    Nou is zo'n Deluxe niet precies een ideale versterker om clean te spelen ,
    Maar zou je B.V een twinreverb nemen van 100 watt die heel lang clean blijft maar wel loeihard gaat die kan je dan mooi naar een aanvaardbaar volume draaien

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Mooi gedaan!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Dr. Z heeft een attenuator special voor zijn combo's als optie, de brake-lite.
    Is voor zijn spartaanse 1 channel amps wel zinvol maar niet voor amps die pre amp distortion gebruiken, die hebben een master.
    Bij die Dr.Z amps werkt dat uitstekend want je vangt er de eindtrap/trafo ook mee, enkel de speaker compressie ni​et maar soit.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    Ik vind deluxes echt te gek maar heb nou niet meteen de assosciatie Ziggo Dome. Een podium in een achterafzaaltje, soit, een groot cafe, wellicht.. maar niet echt veel groter. Dan zijn 2 6V6'js toch maar gewoon lieve kliene buisjes.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Mooi gedaan ! Gewone weerstand ipv reactive load attenuator denk ik ?
    Ervaar je veel "tone suck" op bedroom niveau ?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik vind deluxes echt te gek maar heb nou niet meteen de assosciatie Ziggo Dome. Een podium in een achterafzaaltje, soit, een groot cafe, wellicht.. maar niet echt veel groter. Dan zijn 2 6V6'js toch maar gewoon lieve kliene buisjes.
    Met een microfoon ervoor kun je elke zaal aan toch? Één van de gitaristen van Jovink (niet bepaald de meest subtiele band) speelde feesttenten vol met een Vox AC15.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top