Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Gebruik je ook dit soort tools?
    https://learn.microsoft.com/en-us/wi...bugger/usbview

    Heeft mij al eens geholpen met soortgelijke problemen, al was het maar door het inzicht wat het me gaf. Het puzzelen waard. Bedenk dat:
    - USB-poorten zitten in een hierarchische structuur waar sommige apparaten geen rekening mee houden
    - ieder apparaat dat ooit in een USB-poort zat laat een softwarematige ID achter
    - een apparaat dat in een andere USB-poort wordt gestoken laat die ID dus twee keer achter, wat storingen kan geven
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 4 november 2023 om 08:04
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Dank voor de suggestie; ga ik zeker doen. Die hiërarchische structuur: dáar was ik inmiddels achter, de rest nog niet.

    Nu eerst een weekje vakantie....

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Gebruik je ook dit soort tools?
    https://learn.microsoft.com/en-us/wi...bugger/usbview

    Heeft mij al eens geholpen met soortgelijke problemen, al was het maar door het inzicht wat het me gaf. Het puzzelen waard. Bedenk dat:
    - USB-poorten zitten in een hierarchische structuur waar sommige apparaten geen rekening mee houden
    - ieder apparaat dat ooit in een USB-poort zat laat een softwarematige ID achter
    - een apparaat dat in een andere USB-poort wordt gestoken laat die ID dus twee keer achter, wat storingen kan geven
    Heb ik destijds wel gedaan met mijn probleem, leverde niet echt veel op behalve verwondering over hoe het usb gebeuren blijkbaar geregeld wordt door Windows.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Dat valt nou juist mee: Focusrite heeft een scale aan downloads voor verschillende systemen en versies; ook dus van Windows 11, maar die doet het dus niet. Maar ik weet eerlijk gezegd niet wie wat moet doen: Microsoft of Focusrite.

    Ze hebben wel versies voor elke vorm van Windows maar mijn punt was dat wanneer Windows update iets verandert binnen wat aan de driver raakt de fabrikant daar weer een aanpassing voor zou moeten uitbrengen maar dat dus niet doet. Is ook praktisch onbegonnen werk lijkt mij maar dient ook als smoes om voor de fabrikant om het te laten liggen.

    Ik kan flc.dll niet vinden online trouwens.
    Laatst gewijzigd door Rinze; 4 november 2023 om 10:37
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik kan flc.dll niet vinden online trouwens.
    Kan zijn dat ik het niet correct heb vermeld; kan het nu niet checken, het Windows-apparaat ligt thuis...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.361

    Standaard

    Soms wil het wel eens helpen om een andere USB poort te proberen maar ook dat zal je ongetwijfeld al geprobeerd hebben.
    Niet wanhopen,het zal wel iets heel lulligs zijn en ineens werkt het.
    Het moet ook werken,want bij mij werkt het nu ook goed.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Het punt is dat op internet meerdere soortgelijk gevallen zijn gepost, maar tot op heden ben ik niemand tegengekomen die de oplossing heeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Soms wil het wel eens helpen om een andere USB poort te proberen maar ook dat zal je ongetwijfeld al geprobeerd hebben.
    Niet wanhopen,het zal wel iets heel lulligs zijn en ineens werkt het.
    Het moet ook werken,want bij mij werkt het nu ook goed.
    Wat heb jij dan gedaan dat het bij jou wél werkt?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Het probleem is dat zo'n beetje elke driver van hardware op je pc een conflict kan veroorzaken. Dat het op de ene w11 pc werkt zegt niks over een ander exemplaar tenzij de hardware configuratie exact hetzelfde is.

    Als je pc crasht heb je tenminste nog programma's als Who Crashed, dat heb ik best veel aan gehad. Maar ja, bij mij leverde de Focusrite driver dan ook regelmatig een BSOD op.

    Er zijn ook wel manieren om conflicten te bekijken zonder dat de boel crasht denk ik maar dat heb ik dan weer minder ervaring mee.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.361

    Standaard

    Helaas Fobo ik ben vergeten wat ik precies gedaan heb om het te laten werken.De installatie gaf bij mij,dacht ik,niet veel problemen.
    Heb alleen in het begin een keer van USB poort gewisseld omdat de focusrite niet herkend werd.
    Had in het begin wel problemen met de Kemper integreren in Cubase via de focusrite.Vooral de s/pdif gaf in het begin problemen.
    Laatst gewijzigd door lcvanderhelm; 5 november 2023 om 11:10

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Helaas Fobo ik ben vergeten wat ik precies gedaan heb om het te laten werken.De installatie gaf bij mij,dacht ik,niet veel problemen.
    Heb alleen in het begin een keer van USB poort gewisseld omdat de focusrite niet herkend werd.
    Bedenk me nu dat ik de Focusrite (met ‘gewone’ USB) via een hub heb aangesloten op een USB4-ingang. Misschien is dát het probleem. Volgende week proberen....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top