Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Boss DD-3 vs NUX-duotime

    Ik ben aan het twijfelen tussen de Boss DD-3 en de NUX Duotime.

    iemand ervaringen met vooral die NUX pedaal ???

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Ja, hier! Heb de Duotime even in huis gehad om te proberen, vooral de mogelijkheid om twee delays tegelijk te gebruiken sprak mij aan. Maar eenmaal aangesloten vond ik de klank tegenvallen en haalt het niet bij de klank van een DD-3. De verschillende delay-engines zijn op zich wel verschillend en dekken de lading maar het delay-signaal valt weg, ook al schroef je het effect volume omhoog, de Duotime zit gewoon niet lekker in de mix.
    Maar da's dus mijn ervaring.
    Heb nu een Fender Reflecting Pool op m'n board liggen maar acht de kans groot dat deze toch wordt vervangen door een Boss DD-500 of een SDE3000d.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de duotime ook geprobeerd en weer terug gestuurd. Klonk prima maar vond het display niet echt duidelijk. Ik had niet de issues die DML had met het signaal weg vallen.
    De DD-3 ook vroeger gehad, lekker simpel en werkte voor mij prima, maar het is wel een beetje appels met peren vergelijken.
    De DD-3 doet 1 trukje erg goed, de duotime kan heel veel, sommige dingen ok tot heel goed. Heb ook de Mooer Ocean Machine, die bevalt me toch beter als delay. Daarvan vind ik alleen de reverb shimmer matig, maar ik ben geen grote reverb gebruiker.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    Ik heb de duotime ook geprobeerd en weer terug gestuurd. Klonk prima maar vond het display niet echt duidelijk. Ik had niet de issues die DML had met het signaal weg vallen.
    Ik weet niet of je bedoelt dat ik storingsverschijnselen met de Duotime had? Want dat had ik zeker niet, het pedaal deed het prima. Ik vond de delay klankgewijs in de mix niet goed doorkomen, met welke instelling dan ook. Kwestie van smaak.

  5. #5

    Standaard

    ik bedoelde het wet signaal in de mix, voor mij was dat geen probleem.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ik weet niet of je bedoelt dat ik storingsverschijnselen met de Duotime had? Want dat had ik zeker niet, het pedaal deed het prima. Ik vond de delay klankgewijs in de mix niet goed doorkomen, met welke instelling dan ook. Kwestie van smaak.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Heb beiden gehad, Nux heeft de lichte voorkeur vanwege de instellingen. Treed je live op, dan de DD3 omdat die idd lekkerder prikt. Voor opnames de Nux


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top