Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: 4de solo track uit!

  1. #1

    Standaard 4de solo track uit!

    Hey,

    Sindskort is mijn 4de solo track uit. Hij zit qua stijl een beetje tussen John Mayer, Philip Sayces en Gary Moore in. Ben benieuwd
    wat je ervan vindt!

    https://open.spotify.com/track/0YUH8...a6719013c74d2b

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Liedje of 8 beluisterd, maar moet zeggen veel van het zelfde, ze beginnen allemaal met een rustig gitaartje eindigend in een climax.
    Tja op den duur weet je het dan wel, misschien moet je toch opzoek gaan naar wat zang werk voor de broodnodige afwisseling. En dat het dan niet allemaal afhankelijk is van je gitaarspel
    Het is allemaal zeker niet slecht, opnames zijn goed, gitaar geluid is prima. Maar voor een instrumentalist moet je denk ik toch of erg origineel zijn in je composities, of meer dan goed gitaar kunnen spelen, om de zaak boeiend te houden. Desgevraagd is dat wat ik er van vind !

  3. #3

    Standaard

    Dank voor je feedback. Ik hou persoonlijk niet zo van die technische gitaar nummer, vroeg wel trouwens, maar nu boeit mij dat niet meer.
    Dus vandaar dat ik die opbouw heb. Het is een beetje zoals een normaal nummer waar wel zang bij zit opgebouwd, intro, couplet, refrein (2x) en dan solo, laatste refrein.

    Ik maak trouwens ook nummers waar zang bij zit, alleen een totaal ander genre
    https://open.spotify.com/track/7FK7H...1649d370d94703

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Ik vind je spel in dit nummer wel erg lekker hoor! Goed gitaargeluid. Alleen die drums irriteren nogal, zowel het spel als de sound. Zal wel aan mij liggen maar op gegeven moment zit ik meer op die drums te letten dan op de rest van het nummer.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.794

    Standaard

    Heb alleen het eerste nummer beluisterd, en het klinkt inderdaad lekker, mooie gitaargeluiden, je maakt duidelijk dat notendiarree absoluut niet nodig is. Maar eerlijk is eerlijk: ik vind de drums ook storend, zowel qua spel als qua opname. Verder lijkt het vanaf 3.12 (voor mij) een beetje mis te gaan: je speelt in een ‘gewone’ toonladder afwisselend in majeur en mineur. en daar kom je ineens met een pentatonische toonladder, later weer afgewisseld met een ‘gewone’ toonladder. Lijkt wel of het niet goed is uitgewerkt, jammer.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Heb alleen het eerste nummer beluisterd, en het klinkt inderdaad lekker, mooie gitaargeluiden, je maakt duidelijk dat notendiarree absoluut niet nodig is. Maar eerlijk is eerlijk: ik vind de drums ook storend, zowel qua spel als qua opname. Verder lijkt het vanaf 3.12 (voor mij) een beetje mis te gaan: je speelt in een ‘gewone’ toonladder afwisselend in majeur en mineur. en daar kom je ineens met een pentatonische toonladder, later weer afgewisseld met een ‘gewone’ toonladder. Lijkt wel of het niet goed is uitgewerkt, jammer.
    Thanks! Wat betreft 3.12, ik wissel daar mineur en majeur met elkaar af, die mineur pentatonische ladder geeft een beetje een blues feel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top