Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard To catch a thieve - Anneke van Giersbergen & John Wetton

    Zo lang ik me kan herinneren ben ik al fan van Anneke van Giersbergen. Laat onze dochter nou ook behoorlijk hoog kunnen zingen... daarom hebben we dit liedje 2 jaar geleden samen opgenomen in onze thuis studio. Ze was toen 14 jaar. To catch a Thieve is een pareltje van Anneke's album Pure Air. Het origineel is een duet van Anneke met de inmiddels overleden zanger John Wetton. Komt onze versie in de buurt van het origineel? Laat ik zo zeggen, voor wat mijn bijdrage betreft in ieder geval bij lange na niet. Hebben we plezier gehad met het opnemen? Reken maar!!

    Zeer benieuwd wat jullie er van vinden. Kritiek mag, lofprijzingen ook. Alles is welkom.

    Edit: vergeten te melden: de gitaar heb ik ook zelf ingespeeld en opgenomen.

    https://on.soundcloud.com/hPCJA



  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.795

    Standaard

    In aanmerking genomen dat jouw dochter toen nog maar veertien was, zeg ik: chapeau!!! Mooie stem, best wel zuiver (tenminste in de zachte passages) maar duidelijk nog onervaren/ongeschoold. Dat wreekt zich in de luidere passages; dan gaat ze haar stem ‘knijpen’en krijgt ze een ‘keelstem’. Ik vind het een pareltje, en met wat oefening/begeleiding kan daar heel iets moois uit groeien.
    Gitaarspel en -opname vind ik ok.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Volgens mij schiet je vol als je het zelf luistert, ik zou trots als een pauw zijn. Genoeg verbeterpuntjes, voornamelijk in je eigen stem maar vooral aandoenlijk mooi.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Precies wat Arnold zegt. Wil je onpartijdig, objectief (nou ja subjectief) commentaar als buitenstaander? Dan valt er nog filnk wat te halen. Maar als vader van een dochter zijnde, geweldig man. Ik hoef je niet te zeggen dat je deze opnamen moet koesteren! Gaaf gedaan, mooi.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.574

    Standaard

    Echt supermooi, Martin! Je dochter heeft talent!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6

    Standaard

    Sluit wel aardig aan met hoe ik er zelf tegenaan kijk. Heel erg bedankt voor jullie reacties!

  7. #7

    Standaard

    Hoi hoi @vader en dochter.
    Heerlijk samen wat muziek maken en wat kan het allemaal schelen.
    Ik heb nog ergens een opname waarop mijn dochter op haar viool consequent alles exact een halve toon lager speelt.
    Terwijl de tranen over haar wangen liepen van het lachen. Dat zijn allemaal heerlijke momenten.

    Haar (jouw dochter) eerste regels deden mij aan Jaqui McShee van The Pentangle denken. Op haar heel jonge opnames bedoel ik dan.
    Als ik het compliment dat ik in gedachten heb een stap opwaardeer, krijgen we roddels.

    Heerlijk dat je t hebt gepost, vriend.
    Veel happy momenten zoals deze!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8

    Standaard

    Wat een fijne reactie, dankjewel Gus!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top