Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 89
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PietvanderMeer Bekijk bericht
    Inderdaad.
    Ik heb echter een fijn 8 ohm speakertje wat ik graag wil gebruiken.
    Groeten,Piet
    Tsja...
    IK heb al jaren een rijbewijs dat ik graag met een Bugatti wil gebruiken. Maar de praktijk blijkt weerbastiger. Los van Frans foutzoek-commentaren bovenstaand is het uiteindelijk de bedoeling dat je een impedantiematch maakt tussen eindbuis en speaker dmv de uitgangstrafo. Als dat niet kan zal er 1 van de 3, buis, trafo of speaker, moeten wijzigen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    5K is de gulden middenweg voor enkelzijdige EL84 ampjes, heb ik eens begrepen. Hier naar volle tevredenheid een Hammond 125CSE

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Tsja...
    IK heb al jaren een rijbewijs dat ik graag met een Bugatti wil gebruiken. Maar de praktijk blijkt weerbastiger. Los van Frans foutzoek-commentaren bovenstaand is het uiteindelijk de bedoeling dat je een impedantiematch maakt tussen eindbuis en speaker dmv de uitgangstrafo. Als dat niet kan zal er 1 van de 3, buis, trafo of speaker, moeten wijzigen.
    Zo is dat; we waren er eigelijk al uit dat het trafootje niet deugt dus is de keuze vrij gemakkelijk in dit geval.
    Tenminste,dat lijkt mij nu.

  4. #24

    Standaard

    Opa , kijk ;ik vond op zolderrrr.... Nee nee; geen kiekje van een ouwe schuit deze keer.
    Zowaar een eindtrafootje van Hammond.Werking onbekend natuurlijk.
    Het is een 125 e en dat is een push pull maar indertijd gebruikten veel mensen op de ax84 site m voor die projectjes met één el84 ,weet ik nog.De ct werd dan niet gebruikt.
    Heb even op de hammond site gekeken maar daar wordt ie niet als zodanig genoemd.
    Misschien hebben ze in de loop van de tijd wat anders uitgebracht, geen idee.
    In ieder geval natuurlijk gemeten en ik meet met de pinnen 2 en 5 ongeveer 0,8 ohm en aan de primaire kant 126 ohm.
    Zal m morgen op t chassis monteren als ik er tijd voor heb.Ben benieuwd in ieder geval.

    groeten,Piet

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PietvanderMeer Bekijk bericht
    Het is een 125 e en dat is een push pull maar indertijd gebruikten veel mensen op de ax84 site m voor die projectjes met één el84 ,weet ik nog.De ct werd dan niet gebruikt......

    Leuk en zal ook wel werken maar is in principe niet geschikt. Als je kijkt naar het blikpakket van een SE trafo kun je zien dat het "E" blik allemaal hetzelfde is geplaatst evenals het "I" blik. Ze zijn gescheiden door een stukje papier. Een balanstrafo is net als een voedingstrafo om en om gepakt. Dit heeft te maken met verzadiging van de kern omdat bij een SE trafo een gelijkstroom door de trafo loopt. Het werkt wel maar is niet optimaal.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #26

    Standaard

    Ik heb er veel over zitten lezen de afgelopen uren en begrijp wat je bedoelt.
    Heb ondertussen alles wat ik kon door en nagemeten en geloof dat de fout echt in de uitgangstrafo moet hebben gezeten.
    Ik ga er eentje bestellen bij askjanfirst.Ook wel weer lastig want hij heeft twee modellen; wat is wijsheid?Ze liggen qua prijs 2 tientjes uit elkaar..

    Ik moet helaas even voor een paar weken weg.
    Wanneer ik terug ben en de bestelling gearriveerd is dan zet ik de boel in elkaar en meld hier de uitkomst.
    In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp!

    Groeten,Piet
    Laatst gewijzigd door PietvanderMeer; 20 september 2023 om 12:33

  7. #27

    Standaard

    Ik heb net de trafo binnen gekregen en je had gelijk,Frans;dit is andere koek.
    Wat een joekel en wat een gewicht!
    Enfin;ik hoop m zeer binnenkort te plaatsen en laat dan wat weten.
    Eerst morgen een mooi plekje op het chassis zoeken met de Headphone trick.
    Fijne dag!
    Piet

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PietvanderMeer Bekijk bericht
    Wat een joekel en wat een gewicht!
    Piet, ik weet niet wat je gekocht hebt maar voor een SE-EL84 eindtrapje heb je meer dan genoeg aan een trafo van 15Watt. Zo zwaar hoeft dat toch niet te zijn? Wat zijn de afmetingen van de kern? De oppervlakte is een maat voor het vermogen namelijk.

  9. #29

    Standaard

    Ausgangstrafo, SE / Eintakt für EL 84, Prim.: 5,2 kOhm, sek: 4, 8 und 16 Ohm.
    Modifizierte Telefunkenbauvorschrift auf EI-78er Kern.

    Dies ist unser preiswertester Ausgangstrafo aus Neufertigung.

    Prima geeignet für kleine Gitarren- und Selbstbaulverstärker, z.B. als "Soundcard-Booster" sowie als Ersatzteil im Röhrenradio.
    Maximaler Ruhestrom: 60 mA.
    Dank großer Stückzahlen können wir diesen Trafo günstig anbieten.
    Trotz des Preises hat er einen anständigen Frequenzgang.
    Der Trafo ist hochwertig schwarz-glänzend 2K-lackiert.
    Frank hat sich eingehend mit diesem Trafo beschäftigt, hier der Link zu seinen Ergebnissen.

    Anschlussbelegung:
    Oben: 0-5,2 kOhm primär, der mittlere Stützpunkt ist KEIN Anschluss.
    Unten: Sekundär Pin10-13-16-18: 0-4-8-16 Ohm.

  10. #30

    Standaard

    Deze dus.Hij is groter dan de hammond 125E en een stuk zwaarder ook.

    Groeten,Piet

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top