Hallo,
het is een tijd geleden dat ik hier was maar vond laatst op zolder een doos met onderdelen en dacht,,verhip; daar is voordelig een versterkertje van te maken" hammond 369 EX,een OT uit(waarschijnlijk) een Duitse radio,2 keer een 50 ,50 uF can capacitor(weet t Nederlandse woord niet) ,een el 84 en zo wat meer. Dus begonnen met uitzoeken en bepaald dat ik de eindversterker van de P1 van de ax84 site wilde maken met de voortrap van het droge kanaal van een Fender AB 763.
Veel plezier met het in elkaar zetten gehad en de versterker klinkt op zich wel zoals ik in gedachten had.
Er zijn echter helaas een paar zaken die me niet lekker zitten, vandaar dat ik dat hier post in de hoop op wat hulp.
Ten eerste; als ik m voluit zet dan begint ie een tremolo te imiteren. Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.Heb wel eens iets gelezen over motor boting maar geen idee of dat het is.Het klinkt als een tremolo pedaal en gebeurt alleen als ik m voluit zet.Oxillatie?
Ten tweede is er een spanningsval van 40 volt dc over de uitgangstrafo.
Alles gaat prima qua spanning; 260 op standby schakelaar, 256 op de eerste Elko,253 op de tweede en dan gaat het naar de uitgangstrafo en daar komt dan maar 213 volt uit ,wat naar de anode van de el 84 gaat.
Uit de derde Elko komt 243 en uit nummer 4 komt 228 volt dc
Alvast hartelijk bedankt voor het hele verhaal te lezen en voor eventuele tips om het versterkertje bruikbaar te maken.Vriendelijke groeten,Piet