Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 67

Discussie: Ik wordt oudt....

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    En taalnazi alert...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik heb nooit zo goed begrepen wat al die audiofielen met hun equalizers en met zeer speciale bijenwas uit Tibet behandelde speakermembramen nou willen. Het gaat toch om de muziek? Ja het mag ook goed klinken, maar in de studio wordt toch juist afgemixt zodat het overal goed klinkt, zowel op een mobieltje, alsop een bluetooth speaker, alsop een goede versterker met analoge linksdraaiende S/N van 10000000 en dynamic range van 1 terra LUFS?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.796

    Standaard

    Duurt lang, hè Fu, voordat iemand reageert....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik kijk nu pas weer, ik verwacht niet echt een reactie

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik heb nooit zo goed begrepen wat al die audiofielen met hun equalizers en met zeer speciale bijenwas uit Tibet behandelde speakermembramen nou willen. Het gaat toch om de muziek? Ja het mag ook goed klinken, maar in de studio wordt toch juist afgemixt zodat het overal goed klinkt, zowel op een mobieltje, alsop een bluetooth speaker, alsop een goede versterker met analoge linksdraaiende S/N van 10000000 en dynamic range van 1 terra LUFS?
    In de studio beoordeel je het geluid op diverse monitoren en de bedoeling is dat het dan op de meeste goede speakers ook goed klinkt. Je gaat niet mixen voor een paar kutspeakertjs van 29 euro uit China.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Overigens wordt ik niet oud, ik bent al oud.

    Stam plus t.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    In de studio beoordeel je het geluid op diverse monitoren en de bedoeling is dat het dan op de meeste goede speakers ook goed klinkt. Je gaat niet mixen voor een paar kutspeakertjs van 29 euro uit China.
    Sorry Han met alle respect voor je track record maar dat doet een goede mixer wel. Zelfs mono wordt gecheckt, en ja ook goedkope kutaoeakertjes

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Sorry Han met alle respect voor je track record maar dat doet een goede mixer wel. Zelfs mono wordt gecheckt, en ja ook goedkope kutaoeakertjes
    En weet je ook waarom het mono wordt gecheckt? Op een studio mengtafel zit een mono toets in de master sectie en die heeft een duidelijk doel.

    Ik heb mixen gemaakt die in de hi fi bladen een 10 kregen voor geluidskwaliteit.

    Overigens kan ik jullie wat nieuws vertellen: sommigen weten dat ik in 1992 met The Gathering het album Always heb opgenomen, met een klein mengtafeltje en een oude 16 sporen analoge recorder. De mix werd in twee avonden gedaan.

    Mij werd later de rechten aangeboden van die plaat voor een krats, maar ik vond dat de rechten toeebehoren en degenen die het bedacht en gemaakt hebben en zo kwamen de tapes bij de band terecht. Het album kwam 30 jaar geleden uit en dat willen ze niet ongemerkt voorbij laten gaan.

    Dus hebben ze de opnamen gedigitaliseerd en er een nieuwe mix van gemaakt en die komt binnenkort uit samen met de oude mix in een box.
    Ik heb die nieuwe mix al en ik ben verrast over de kwaliteit. Digitaal zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt en men heeft daar echt een wonder verricht.

    Uiteraard kan ik er niets van delen om redenen die begrijpelijk zijn, maar ik ben er wel erg blij mee.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    In de studio beoordeel je het geluid op diverse monitoren en de bedoeling is dat het dan op de meeste goede speakers ook goed klinkt. Je gaat niet mixen voor een paar kutspeakertjs van 29 euro uit China.
    Auratones kostten wellicht ietsje meer dan 29 euro, maar die werden toch ook veel gebruikt om te checken hoe het klinkt over een Chinees kutspeakertje?

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Auratones kostten wellicht ietsje meer dan 29 euro, maar die werden toch ook veel gebruikt om te checken hoe het klinkt over een Chinees kutspeakertje?
    Heb je die auratones wel eens gehoord?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top