Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    vraagje Soundhole pick-up <8cm gezocht!

    Hallo allemaal,

    Ik heb een jaren '40 parlor gitaartje waar ik graag een soundhole element in wil zetten.
    Echter is het klankgat behoorlijk klein: krap 8 centimeter!

    Ik heb een Gretsch Deltoluxe besteld, maar deze past niet omdat die aan de onderkant/binnenkant net te breed is. Bovendien heeft deze gitaar een 'zwevende' houten slagplaat die direct naast het klankgat begint, dus is het ook moeilijk een breder pickup over de klankkast te plaatsen. Zie foto:



    Ik heb op internet de Bill Lawrence A-300 gevonden als mogelijke optie, maar die is slecht/niet te verkrijgen in Europa. Ik vroeg me af of jullie misschien een alternatief voor mij weten!

    Ik zoek dus een soundhole-pickup die in een klankgat van 8cm diameter past, het liefst één met voorgesoldeerde endpin. Ik wil de endpin niet in de gitaar bevestigen (vind het toch jammer in zo'n oude gitaar te boren) maar liever met een draadje buiten de gitaar om aan mijn strap bevestigen zodat ik daar de jack-plug in kan stoppen.

    Alvast bedankt voor jullie input!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    sorry dat ik gilmore schreef! maar ik ben ook niet echt een the doors liefhebber geweest.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Ik moest meteen denken aan een DiMarzio DP132 die ik had, maar die worden allang niet meer gemaakt
    Op zich hebben die niet zoveel ruimte nodig om vast te klemmen, het is alleen de vraag of het lekker in een 8cm gat past aangezien het ook nog eens humbucker formaat is



    Zelfde idee had de Schaller Western soundhole pickup met wat meer stelmogelijkheden en afneembare kabel, maar ook die zul je 2dehands moeten vinden en ook hier is 8cm misschien toch wat krap.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Standaard

    Bedankt! Bedoel je met de Schaller, deze?
    https://www.musicminds.ie/schaller-w...coustic-pickup

    Er staat daar een 'lengte' van minder dan 8 centimeter, dus dat klinkt positief!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Nee, die Schaller Western bedoelde ik niet, die zag er meer uit als die DiMarzio maar dan met stelwieltjes, Je had ook een modelletje met volumeregeling.

    Maar die uit je link zou weleens een betere optie kunnen zijn, die ene flap past qua dikte met een beetje geluk ook onder de zwevende slagplaat. Dat zou helemaal mooi zijn.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Ik heb nog zo'n element dat je aan de onderkant in het klankgat klemt en heeft een eigen volume regelaar Ik heb dat zeker al meer dan 25 jaar en ook ca die tijd niet meer gebruikt Ik denk alleen dat je zwevende slagplaat in de weg zit dus die e.v. tijdelijk verwijderen of zelf een aangepast slagplaat maken Ik zal morgen eens een paar foto's maken en proberen te posten.
    Paar maanden geleden nog eens geprobeerd en het werkt nog steeds is voor weinig te koop.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Standaard

    Ik ben benieuwd!
    Ik ben nu ook aan het kijken naar de 'Recording King gold foil pickup'. Deze zou geschikt zijn voor klankgaten van 3 tot 4 inch, maar heeft bij Bax ook een levertijd van 13 weken..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    https:/[IMG]/i.imgur.com/Yz7qMdR.jpg[/img[/IMG]
    https://i.imgur.com/8av3DKD.jpg[/img
    Hoop dat het zichtbaar is

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Misschien kun je het element aan de bovenkant van het gat bevestigen dan heb je geen hinder van de slagplaat

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Locatie
    Volendam
    Berichten
    825

    Standaard

    Het lijkt te gaan om een Renkforce E80. Lijkt te gaan om een microfonisch element, of transducer... Bent u er een beetje tevreden mee?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    at was ik toen wel ca 25 jaar geleden ik wist nit veel beter tegenwoordig heb je veel, betere en luxere elementen die je mooi kan (laten) inbouwen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top