Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Gitaar opnemen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard Gitaar opnemen

    Vraagje: kan ik op een Focusrite tegelijk een condensator microfoon met XLR/48V en een 1/4” jack van de (akoestische) gitaarpickup aansluiten, of gaat er dan iets heel erg fout? Alvast dank.
    Laatst gewijzigd door Fobo; 1 september 2023 om 16:31
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #2

    Standaard

    Ik heb met dit merk geen ervaring, maar als er bij jou model 2 in en 2 out (usb) zou het gewoon moeten werken.
    Wel kan je met wat oudere sets tegen beperkingen van de sample rates kunnen lopen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gather38 Bekijk bericht
    Ik heb met dit merk geen ervaring, maar als er bij jou model 2 in en 2 out (usb) zou het gewoon moeten werken.
    Wel kan je met wat oudere sets tegen beperkingen van de sample rates kunnen lopen.
    Waar ik bang voor ben is dat de pickup een (desastreuze) opdonder van de 48V krijgt....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Denk dat dit in de handleiding van je Focusrite wel staat uitgelegd. Ik heb zelf ook zo'n ding, doe eigenlijk nooit iets met die micirfoonvoeding maar het lijkt mij dat de spanning alleen via een xlr pen doorgegeven wordt? Een tweepolige jackplug heeft er geen ruimte voor, of mis ik iets?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    In mijn handleiding van de Saffire 6 USB wordt het niet duidelijk uitgelegd maar er wordt ook niet gewaarschuwd voor risico's. Er staat wel dat de 48V op de mic ingangen werkt, dat lijkt in te houden dat het niet op de lijn/instrument ingang zit.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Ja, zover was ik ook , maar ik durf het risico niet zo maar te nemen....
    Dank overigens voor het meedenken.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Volgens mij staat die 48 volt als je hem aanzet alleen op die XLR

  8. #8

    Standaard

    https://audiouniversityonline.com/au...terface-setup/

    Engage Phantom Power (If Needed)
    The condenser microphone needs phantom power, but the SM58 doesn’t need phantom power.
    There is only one switch on the 2i2 that turns on phantom power to both inputs, but don’t worry – phantom power won’t damage a dynamic microphone like the SM58.
    Before recording a microphone, make sure to turn the ‘Monitor’ knob all the way down to prevent a feedback loop from forming between the microphone and your speakers. You’ll want to use headphones for this step.

    Ik kan me niet voorstellen dat er op het “jack” deel spanning komt te staan.

    Misschien even de filmpjes kijken?

  9. #9

    Standaard

    https://www.cliffuk.co.uk/products/c.../combijack.pdf

    Er is wel over nagedacht…

    Xlr jack socket

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.797

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gather38 Bekijk bericht
    https://audiouniversityonline.com/au...terface-setup/

    Engage Phantom Power (If Needed)
    The condenser microphone needs phantom power, but the SM58 doesn’t need phantom power.
    There is only one switch on the 2i2 that turns on phantom power to both inputs, but don’t worry – phantom power won’t damage a dynamic microphone like the SM58.
    Before recording a microphone, make sure to turn the ‘Monitor’ knob all the way down to prevent a feedback loop from forming between the microphone and your speakers. You’ll want to use headphones for this step.

    Ik kan me niet voorstellen dat er op het “jack” deel spanning komt te staan.

    Misschien even de filmpjes kijken?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gather38 Bekijk bericht
    https://www.cliffuk.co.uk/products/c.../combijack.pdf

    Er is wel over nagedacht…

    Xlr jack socket
    Yep, zo duidelijk als maar zijn kan! Probleem opgelost; dank voor het meedenken en -zoeken!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top