Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 56

Discussie: Mijn eerste!

  1. #31
    Member
    Geregistreerd
    1 juni 2019
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    42

    Standaard

    Bedankt voor jullie complimenten!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

  2. #32
    Member
    Geregistreerd
    1 juni 2019
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    42

    Standaard

    Eigenlijk wel zonde. Zoveel uurtjes gestoken in het vormen van de bracings en als de kist eenmaal dicht is zie je het niet meer. Misschien dat project twee een inside-out gitaar gaat worden



    Laatst gewijzigd door Rosing; 8 september 2023 om 14:20

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.662

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rosing Bekijk bericht
    Eigenlijk wel zonde. Zoveel uurtjes gestoken in het vormen van de bracings en als de kist eenmaal dicht is zie je het niet meer. Misschien dat project twee een inside-out gitaar gaat worden



    misschien een hele domme opmerking, maar bij het ontstaan van de akoestische gitaar waren er geen materialen zoals plexiglas.
    stel je voor, de achterzijde van plexiglas, want de top moet natuurlijk kunnen swingen
    maar ziet er prachtig uit, zou daar niet eens een fractie van in de buurt kunnen komen

  4. #34
    Member
    Geregistreerd
    1 juni 2019
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    misschien een hele domme opmerking, maar bij het ontstaan van de akoestische gitaar waren er geen materialen zoals plexiglas.
    stel je voor, de achterzijde van plexiglas, want de top moet natuurlijk kunnen swingen
    maar ziet er prachtig uit, zou daar niet eens een fractie van in de buurt kunnen komen
    Haha nou wie weet, maar ik moet eerste deze maar eens af zien te krijgen.

  5. #35
    Member
    Geregistreerd
    1 juni 2019
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    42

    Standaard

    Zonder tegengeluid ga ik vrolijk door met jullie te spammen...

    De volgende stap is om de binding te installeren. Om de binding er echt strak op te krijgen heb ik de zijkanten helemaal glad geschuurd om vervolgens met mij frees de kanalen erin te frezen. En echt, dit was wel spannend. Uren en uren werk besteed aan een klankkast die je dan binnen 1 seconde kan vern**ken. Voor het frezen heb ik gebruik gemaakt van mijn bovenfrees met verstelbare voet om parallel te blijven aan de zijkant van de gitaar.

    Laatst gewijzigd door Rosing; 11 september 2023 om 09:15

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.817

    Standaard

    Kan me ondertussen bijna niet voorstellen dat je dit voor het eerst doet. Ik vind het knap.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Kan me ondertussen bijna niet voorstellen dat je dit voor het eerst doet. Ik vind het knap.
    Nou idem dito hier,.. knap hoor,. ziet er allemaal perfect uit

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.402

    Standaard

    Ik vind het er heel netjes uitzien.

  9. #39
    Member
    Geregistreerd
    1 juni 2019
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    42

    Standaard

    Bedankt voor jullie mooie woorden. Nou en of het mijn eerste is... lees onderstaande


    Nu de klankkast eerst zover klaar is ben ik bezig gegaan met de hals. En hierbij ook gelijk het moment waar ik de hele bouw tegen op heb gezien, de verbinding met klankkast. Ik heb van mahonie eerst de ruwe vorm van de nek gemaakt.


    Met behulp van een zelfgemaakte jig heb ik de pen/ gat verbinding uitgefreesd. Ik heb het idee voor de jig van Robert O'Brien guitars afgekeken. Hij verkoopt ze via LMII voor een paar honderd dollar maar ik dacht, dat kan ik zelf ook. Lang leve youtube. Zal de volgende keer daar een foto van maken en plaatsen.



    Dit is het moment dat ik een grote fout maak. Ik heb de hals in de uiteindelijke maten gezaagd, kwa breedte zeg maar. dus 44 mm bij 1e fret. Deze stap moet eigenlijk veel later. Het infrezen voor het kanaal voor de truss rod was hierdoor echt lastig en ook niet heel netjes geworden. Maar goed, al doende leert men. Mooie les voor gitaar nr 2.



    Laatst gewijzigd door Rosing; 16 september 2023 om 17:14

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.662

    Standaard

    als eerste keer schitter je hier wel als een natuurtalent.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top