Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard Draadloos en actieve elementen

    Mijn huidige Line6 Relay G10 lijkt het te gaan geven dus aan het orienteren op iets vervangends.
    Kom genoeg tegen maar zie ook vaak staan
    "niet compatible met actieve pickups"
    Waarom is dat en wat zijn (bewezen) merken die dat wel kunnen ?
    (heb geen zin om te kopen / testen /terugsturen)





  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik heb ooit begrepen dat dat een polariteit dingetje is, waardoor de zender mogelijk "bekijk het maar" zegt.

    Maar verder zou het volgens mij gewoon moeten kunnen.

    Ik heb zelf een relay G90, inmiddels een jaar of 12, en die heb ik ook met EMG's gebruikt.
    Onze bassist heeft een actieve Fender jazz en een actieve Dingwall, en die werken ook gewoon met zijn relay G55.


    Edit: wij hebben in de band 3x wireless op 2,4ghz en 1x op 5,8ghz.
    Op bepaalde plekken geven de 2,4ghz units wel iets vaker problemen dan wat jaren terug het geval was. Blijkbaar zit dat frequentiegebied toch wel redelijk vol (maar heb er niet echt data van, en geen kaas van gegeten, ik constateer alleen).
    Problemen zijn niet zodanig dat ik er nu al iets anders voor aan wil schaffen, maar misschien wel iets om rekening mee te gaan houden bij een toekomstige aanschaf?
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 16 augustus 2023 om 20:32

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Als ik er even op rond-google heeft het te maken met de hoge output van actieve elementen. De headroom is simpelweg niet toereikend:

    Some digital wireless converters may have headroom for the higher output of active pickups, some may not, it will depend on the manufacturer. The only way to be sure is to test the wireless product with your personal setup and see if sounds like there is a tone difference to you , and if it is acceptable or not.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Ik speel zo'n 20 jaar veelal op Luke's met actieve EMG's en nooit geweten dat dat icm wireless een ding kon zijn.
    Heb zelf iets van 15 jaar een cheap ass Sennheiser Freeport btw.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Voor wat het waard is, twee jaar geleden een EW-D systeem van Sennheiser aangeschaft, dus een digitaal systeem echter via UHF frequentie. Daarvoor met de 2,4GHz systemen van Line6 en Sony gewerkt en 5GHz van Stageclix, ook met actieve pups. In alle gevallen geen enkel probleem ondervonden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top