Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Boss gigcaster 8

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard Boss gigcaster 8

    Ik heb me onlangs dit apparaat aangeschaft en ben er zeer blij mee. Is een mixer met ingebouwde gitaareffecten ( bos gt 1000) en zangeffecten. Er is tevens een opnamemogelijkheid op SD- kaart. Kan tevens dienen als audio- interface.
    Werd in de markt gezet als een mixer voor streamers of live optredens maar ik gebruik hem als oefenapparaat. Ik heb (bijna) alles in één compacte behuizing zonder geknoei met bekabeling etc. Ik zing en speel vaak gitaar over backingtracks dus da's wel handig. De backing moet wel van een extern apparaat komen want het apparaat zelf neemt enkel op wat er live gebeurt, geen overdubbing. Je kan wel kiezen of dit voor of na de toegepaste effecten gebeurt .
    De bediening is erg intuïtief (oa door het touchscreen) en ik had in geen tijd een paar erg goede sounds voor zang ( zelfs harmoniestemmen mogelijk ! ) , mijn nylon string crossover gitaar, elektrische gitaar en elektrische gitaar met piezo (" imitatie akoestisch").
    Het apparaat krijgt tot nu toe niet erg veel aandacht op het "internet" maar ik vind het erg goed bedacht. Enige minpunt tot nu toe is dat er geen ingebouwde metronoom is.
    Als je in groep speelt : er zijn 4 hoofdtelefoonaansluitingen met individuele volumeknop.

    https://youtu.be/-23kQxiPgfY

  2. #2

    Standaard

    kende het niet dus even opgezocht. Inderdaad een handig apparaat. Ik ben ook op zoek naar zo iets dergelijks. Goeie tip, dank!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top