Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard Luide brom uit Rocktron Banshee

    Hoi!

    Ik heb net een Rocktron Banshee op marktplaats gekocht, nu komt daar een luide 50hz brom uit de slang, heel lastig...

    Ik heb al andere voeding geprobeerd, maar hielp niet. Ook andere locaties al getest.

    De brom is er altijd, ook wanneer ik de pedaal uitschakel & er geen signaal door de slang komt.

    Ik kan wel wat solderen, maar waar begin ik te zoeken? Ik heb hem even opengehaald maar kan niet meteen iets vreemd zien aan de connecties.

    Thanks
    David

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    Gekocht maar niet ter plekke getest ?





  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    Gekocht maar niet ter plekke getest ?
    Via PostNL, ik woon in Rotterdam en de verkoper in Groningen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Gebruik je wel een (originele) AC voeding?
    Zo te zien werkt het ding op wisselspanning en worden daar intern een aantal DC spanningen van gemaakt.
    Een 9V DC adapter of (daisy chain) voeding gaat het dus niet doen.

    Helaas kun je hem dus ook niet met een batterij testen, dan zou je voedingsbrom kunnen uitsluiten.

    Verder zou je ook nog aan een aardlus (dubbele aarding) kunnen denken als het echt 50Hz brom is
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Gebruik je wel een (originele) AC voeding?
    Zo te zien werkt het ding op wisselspanning en worden daar intern een aantal DC spanningen van gemaakt.
    Een 9V DC adapter of (daisy chain) voeding gaat het dus niet doen.


    Helaas kun je hem dus ook niet met een batterij testen, dan zou je voedingsbrom kunnen uitsluiten.

    Verder zou je ook nog aan een aardlus (dubbele aarding) kunnen denken als het echt 50Hz brom is
    Ik was in de veronderstelling dat, als het inderdaad naar DC wordt omgezet in het apparaat, je ook een DC adapter kan gebruiken.
    Maakt "aantal DC spanningen" het verschil? Zou een DC adapter wél werken als er maar één DC spanning vanuit AC wordt gemaakt?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Het punt is dat er volgens onderstaand schema ook negatieve voedingsspanningen t.o.v. ground worden gemaakt, het apparaat wordt 'symmetrisch' gevoed. En dat gaat niet zomaar, dan zul je voor zowel positief als negatief moeten gelijkrichten.

    Ze gebruiken gewoon lineaire regulators, hadden ze switch-mode converters gebruikt dan had het wel gekund vanuit 1 DC spanning maar haal je weer andere problemen op je dak. Bij meerdere converters gaan de schakelfrequenties interfereren en heb je mogelijk een hoorbare pieptoon. Ook niet bruikbaar.

    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top