Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    890

    Standaard Wat koopt men om in drop C# te spelen?

    Elke gitaar en leg er dikkere snaren op. Uiteraard.

    Maar nu: over de laatste 10 jaar van weinig gitaar spelen heb ik mijn collectie uitgedund tot 1 elektrische gitaar. Een Ibanez S670, met zwevende brug. Nog steeds een heel fijne gitaar, en die gaat ook niet weg.

    Maar ik wil nu weer meer spelen, en ik merk dat mijn muzieksmaak veranderd is. Veel van wat ik nu wil spelen staat in drop C, of C#, of D. En van tuning wisselen met de Ibanez is een gekloot van jewelste. Dus ik heb mijzelf overtuigd van het feit dat er een aanvullende gitaar mag komen. Een met vaste brug zodat ik er makkelijk mee tussen tunings kan wisselen. Maar nu de vraag: wat moet die gitaar dan zijn?

    Een les paul achtige? Spreekt me niet zo aan, en hebben een erg korte scale, wat voor lage tunings wellicht niet optimaal is.

    Een superstrat? Heb ik al met de Ibanez, dus het mag wel 'ns iets anders zijn.

    Een telecaster met 2 humbuckers? Interessant.

    Een PRS custom? Ook interessant.

    Een sterling Petrucci? Vroeger m'n droom gitaar (de Music man versie dan), maar zijn er niet met vaste brug. Of zijn die makkelijker van tuning te wisselen dan de ZR-brug op de ibanez?

    Ik ben van plan de tweedehands markt op te gaan met 500-800 euro als budget. Wat zouden jullie kopen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Fusion is het levende bewijs dat je nooit genoeg Ibbi's kan hebben

    Drop C associeer ik vooral met zware metalen. Dan is een Telecaster niet het eerste waar ik aan denk, ook niet met HH. Maar ik denk ook aan de wat meer vintage based modellen.

    Maarja... denk ik dan aan een John 5 telecaster, zoiets of aan San Dimas... Tja, waarom niet...

    Die PRS Mark Holcomb lijkt mij persoonlijk ook we leuk.

    Maargoed, beetje een dooddoener maar verder is het vooral nogal afhankelijk van wat voor geluid je zoekt en wat je persoonlijke voorkeur is natuurlijk.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Telecasters in laag gestemde metal: Slipknot, Gojira.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    een bariton gitaar?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Een prs custom voor 500 - 800€

    Nee dat gaat je niet lukken…

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik zou stiekem voor een Ibanez (ha!) RGDIX gaan, beste kwaliteit voor je geld, langer dan gewoon, echter niet zo extreem lang als een bariton, perfect voor drop c bijvoorbeeld, vaste brug, bizar mooi, prima stock pickups. Of ze daadwerkelijk makkelijk te vinden zijn weet ik niet, ze waren errug gewild.

    @DaVinci: inderdaad. En ik hou me nog echt in. Ik maak mezelf en mijn ega wijs dat ze echt allemaal een eigen functie/bestaansrecht hebben (is ook wel beetje zo)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    @DaVinci: inderdaad. En ik hou me nog echt in. Ik maak mezelf en mijn ega wijs dat ze echt allemaal een eigen functie/bestaansrecht hebben (is ook wel beetje zo)
    Wat heel goed werkt als je vrouw weer eens zegt dat 'je toch maar op één gitaar tegelijk kan spelen' is haar de vraag te stellen hoeveel schoenen zij tegelijk aan kan

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Of aan hoe veel postzegels ze tegelijk kan likken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Wat heel goed werkt als je vrouw weer eens zegt dat 'je toch maar op één gitaar tegelijk kan spelen' is haar de vraag te stellen hoeveel schoenen zij tegelijk aan kan
    Ik heb meer schoenen dan mijn vrouw. We zijn net verhuisd, ze verbaasde zich over het aantal gitaren dat ik blijkbaar heb (9) maar nog verbaasder toen de kast, die voor ons beider schoeisel beoogd was, al helemaal vol zat met alleen mijn schoenen.
    Dus ben bang dat jouw suggestie in mijn geval niet gaat werken.

    Klein zijsprongetje op dit topic: mijn laatste aanschaf was een Framus Panthera Custom 7-snaar......

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basileia Bekijk bericht

    Een les paul achtige? Spreekt me niet zo aan, en hebben een erg korte scale, wat voor lage tunings wellicht niet optimaal is.
    Les Paul, Explorer, Flying V, SG... Allemaal mensuur korter dan 25,5", maar ook allemaal gisteren waar best wel wat aan heavy muziek op gemaakt is, in D stemming en lager.
    Ik vraag me dan ook af, zoek je ook een wat modernere sound?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basileia Bekijk bericht

    Een sterling Petrucci? Vroeger m'n droom gitaar (de Music man versie dan), maar zijn er niet met vaste brug. Of zijn die makkelijker van tuning te wisselen dan de ZR-brug op de ibanez?
    Zoals ik het mezelf voorstel niet.
    Die Petrucci sterlings hebben allemaal een zwevende brug (met recess). Die kun je natuurlijk wel blokkeren, maar dat zou bij je Ibanez ook kunnen.
    Als je een gitaar met tremolo overweegt, zou ik gaan voor een dive-only setup, met een brug die plat op de body ligt. Dan kun je redelijk eenvoudig stemmingen veranderen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top