Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 48
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Ik houd dit draadje ff in de gaten, ik ben na 25 jaar ook weer een homestudio aan het optuigen, weer zin an, al wat spullen gekocht. Monitors, Iso Acoustic stands, MIDI/DAW keyboard controller, electronische drumkit…
    Heb vorige week ook een Scarlett 3rd Gen 212 gekocht en overwoog ook weer de aanschaf van een Rode NT-1A. (En een SM58, maar dat terzijde)

    ps: officiële Logic licentie of zijn er ook andere wegen? (Ik vraag dit voor een vriend van mij ;-)
    Laatst gewijzigd door MarkS; 8 augustus 2023 om 11:47

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik begrijp van TS dat andere tracks het wel doen. Dat zou problemen met de interface moeten uitsluiten.
    Hangt er vanaf of de andere tracks ook via de Scarlett zijn opgenomen, of anderzins…

  3. #23

    Standaard

    Zijn de andere tracks al gemasterd? Hoever slaan de meters uit ten opzichte van je vocal track?

  4. #24

    Standaard

    Gisteren naar Bax Music geweest en alles uitgelegd en laten zien. Ik heb nu een pre-amp voor de mic (Fethead) en een koptelefoonversterker. Ik denk (en hoop) dat het hiermee moet lukken. De microfoon heeft van zichzelf kennelijk geen hoog invoervolume.

    Het is nu nog een kwestie van de gain zo instellen zodat het niet piekt.

    Aanvullend vraagje: weet iemand heel misschien welke presets goed zijn voor vocals? Zodat het in ieder geval gewoon clean klinkt en een klein beetje reverb erop ofzo? Ik ben niet van de top 40 overgeproduceerde DJ muziek dus het hoeft niet veel te zijn. Gewoon wat instellingen waarmee de vocals mooi naar voren komen op bijvoorbeeld akoestische instrumental ofzo.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    In de jaren tachtig was Lexicon in dacht ik. Heb een goedkope mpx3(?) voor gitaar gehad, klonk mooi warm en donker om dat cliche te gebruiken. Een paar recente liedjes gehoord, hadden alle de zelfde moderne galm, steriele onzin, een grauwe eenheidsworst wordt het ervan.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Als je nu genoeg gain krijgt door de fethead is een koptelefoonversterker wellicht niet eens nodig?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Die 212 heeft toch gewoon een mic preamp? Waarom moet er een losse voor?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Die 212 heeft toch gewoon een mic preamp? Waarom moet er een losse voor?
    Kennelijk relatief lage output van de mic icm een lagere gain van de ingebouwde preamp.

    Zoals ik hierboven al schreef:
    “ Bijv de Scarlett heeft voor mics een gain van 56 dB, en bijv een SSL2 heeft een mic gain van 62 dB”.

    Ik zou dan eerder de 212 terugbrengen en een andere interface kiezen ipv de hele boel optiogen met allerlei peripherals om een basisprobleem op te lossen…
    Laatst gewijzigd door MarkS; 12 augustus 2023 om 14:21

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Die 212 heeft toch gewoon een mic preamp? Waarom moet er een losse voor?
    Dat vind ik ook heel gek, want blijkbaar had de 2i2 genoeg gain, want clippen zonder dat de regelaars op max stonden, zo begreep ik het in ieder geval.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik ben geen kenner, maar ik heb nog nooit gehoord van een mic met preamp die gewoon niet genoeg level opleverde, zeker van een gerenommeerd merk. MAar wellicht was dit idd t probleem

    En wat D3nnis zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top