Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    De ultieme cleane amp is natuurlijk de Roland Jazz-Chorus (JC) serie.
    Eens, behalve dat ik de Yamaha G100-212 ook wel graag aan dat ultieme cleane rijtje toe zou willen voegen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Tsja, Even terug dus naar de basis van de TS. Headroom, genoeg power voor gigs, clean, 1x12 dus.

    Ik denk aan een goeie ouwe Sessionette 75. Kosten geen drol, voeldoen aan bovenstaande eisen.
    Ik heb er nog een staan, iets defect. Hij doet het wel maar gaat steeds luider kraken tot ik hem gauw weer uit zet. Speaker is geloof ik ook stuk. Moet dus even nagekeken maar mag zo weg, voor niks. Komt uit nalatenschap van iemand, ik moet het spul verkopen maar we hebben besloten dat reparatie in dit geval voor ons niet loont.

    De Roland Jazz Chorus is er wel degelijk in 1x12 50 watt uitvoering. Er staat zelfs een op mp op het moment dacht ik.

    Ik heb een Bluguitar Amp 1 Iridium, heeft ook een mooi clean kanaal dat ontiegelijk hard gaat zonder aan zijn grenzen te komen (misschien kan ik beter zeggen dat ie clean blijft tot het volume over mijn grens gaat). Is wel vrij prijzig voor alleen het cleane kanaal.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Denk dat Brunetti ook wel in het rijtje past.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Fender Champ 25SE. Solid State voortrap, 6L6 eindtrap, 25 Watt, 1x12.
    In mijn oren goede clean en voldoende voor kleine gigs. Is voor 100-150€ te scoren op MP.

    My 2c
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  5. #15

    Standaard

    Op marktplaats staat een Egnater rebel 30 head. Waarschijnlijk 1e versie, Mark 1. Weet iemand toevallig of deze versterker head een hoge headroom heeft?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Ha, krijg je specifiek antwoord dat de 6v6 en el84 misschien de slechtste keus is voor clean headroom doeleinden kom je vervolgens met een 6v6/el84 amp op de proppen.
    Dat zet je als eerzaam gitaarnetter wel weer op je plek
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.658

    Standaard

    nu heb ik hem nog nooit op oorlogssterkte getest, maar mijn oude peavey express 112 blue stripe klinkt glashelder clean en gaat hard met alleen zijn 12 inch speaker.

    dus zou ook zeker eens in die hoek kijken

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maanen Bekijk bericht
    Op marktplaats staat een Egnater rebel 30 head. Waarschijnlijk 1e versie, Mark 1. Weet iemand toevallig of deze versterker head een hoge headroom heeft?
    Wat Pepe hierboven zegt. En van mij de vraag of je de reacties die je krijgt eigenlijk wel leest?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #19

    Standaard

    Fender Tone Master Deluxe Reverb


    weegt niks

    Victory Amplifiers V40 Duchess Deluxe Combo

    weegt veel
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 7 augustus 2023 om 12:26
    Handtekening wijzigen

  10. #20

    Standaard

    Beste Pepe en Dirk, ik heb de reacties wel gelezen, maar misschien niet alles goed begrepen. Mijn excuses.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top