Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Alternatief voor fender deluxe reverb 65

    Beste gitaristen,

    De fender deluxe reverb 65, erg mooie cleans met voldoende headroom. Genoeg power voor live gigs.

    Zijn er alternatieven, met 1 x 12 inch, die ook mooie cleans hebben met veel headroom?

    Ik hoor het graag!

    Grt.

  2. #2

    Standaard

    Ow ja, versterkers zonder snelle breakup

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    Die kleine 6v6 F amps hebben op zich een snelle breakup, vanaf standje 4 begint het te rafelen en compressen maar een en ander ook afhankelijk van de speaker.
    Bovendien vind ik die growl juist het sterke punt van die 6v6 amps, als je headroom clean zoekt dan denk ik aan bijvoorbeeld Boss en Roland amps
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard

    Hughes&Kettner Statesman EL84 Quad 112 combo 40 watt. Veel headroom clean, fijn gain kanaal, mooie reverb. Helaas niet meer nieuw te krijgen maar serieuzere versterkers dan de huidige Tubemeister range. Of de 6L6 versie 212 combo 60 watt. Ook de EL34 50 watt head.

  5. #5

    Standaard

    Nou ben ik niet bekend met die H&K maar net als 6V6-en, zoals Pepe al aangeeft, associeer ik EL84's ook niet met veel headroom.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    Ik zou sowieso voor clean headroom het eerder zoeken bij een dedicated clean channel tranny amp dan bij de 1 channel full tube counterpart, wat de Deluxe Reverb is.
    Ligt natuurlijk ook aan het design van het circuit want transistors kan je desgewenst ook net zo makkelijk over zijn nek krijgen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Nou ben ik niet bekend met die H&K maar net als 6V6-en, zoals Pepe al aangeeft, associeer ik EL84's ook niet met veel headroom.
    In principe klopt dat wel wat je zegt over EL84's maar dat gaat bij die Statesman Quad niet op. Plenty clean headroom. En al helemaal geld dit voor de EL34 top en de 6L6 combo.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Tsja, Even terug dus naar de basis van de TS. Headroom, genoeg power voor gigs, clean, 1x12 dus.

    Ik denk aan een goeie ouwe Sessionette 75. Kosten geen drol, voeldoen aan bovenstaande eisen.
    Ik heb er nog een staan, iets defect. Hij doet het wel maar gaat steeds luider kraken tot ik hem gauw weer uit zet. Speaker is geloof ik ook stuk. Moet dus even nagekeken maar mag zo weg, voor niks. Komt uit nalatenschap van iemand, ik moet het spul verkopen maar we hebben besloten dat reparatie in dit geval voor ons niet loont.

    De Roland Jazz Chorus is er wel degelijk in 1x12 50 watt uitvoering. Er staat zelfs een op mp op het moment dacht ik.

    Ik heb een Bluguitar Amp 1 Iridium, heeft ook een mooi clean kanaal dat ontiegelijk hard gaat zonder aan zijn grenzen te komen (misschien kan ik beter zeggen dat ie clean blijft tot het volume over mijn grens gaat). Is wel vrij prijzig voor alleen het cleane kanaal.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.812

    Standaard

    Denk dat Brunetti ook wel in het rijtje past.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Fender Champ 25SE. Solid State voortrap, 6L6 eindtrap, 25 Watt, 1x12.
    In mijn oren goede clean en voldoende voor kleine gigs. Is voor 100-150€ te scoren op MP.

    My 2c
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top