Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik heb geen probleem als ik een heel oktaaf verstem maar bij een halve noot verstemmen hoor(of voel)ik 2 tonen door mekaar,waardoor ik niet echt lekker kan spelen.
    Ik heb de digitech drop ook. Gebruik ‘m eigenlijk nooit. Voor rock en metal chords werkt het wel ok. Ik gebruikte ‘m om bijv. beetje mee te jammen op Guns N Roses songs, halve toon lager. Tegenwoordig stem ik gewoon even lager. Bij thuisgebruik op bescheiden volume is het vooral irritant dat je een mix hoort van je akoestische sound op normale stemming en het versterkte geluid een halve toon lager. In een oefenruimte zal je hier minder last van hebben denk ik.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Haha idd...das balen...ik heb dat wel eens gehad met een nummer in drop D en dan daarna niet terugstemmen...
    Ach het was de soundcheck maar. Daarna ging het wel goed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Bij thuisgebruik op bescheiden volume is het vooral irritant dat je een mix hoort van je akoestische sound op normale stemming en het versterkte geluid een halve toon lager. In een oefenruimte zal je hier minder last van hebben denk ik.
    Dat is idd ook irritant. Als ik thuis zit te oefenen stem ik idd de gitaar zelf lager, of ik verhoog het nummer wat ik oefen met https://bestpractice.soft112.com/

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    , maar pitch is blijkbaar een "moeilijk" effect realtime
    Probeer eens een biefstuk te laten smaken als een citroen. Da's ongeveer dezelfde gradatie van moeilijk maar dan voor koks.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ik had, back in 70's, een Arp Avatar en toen was het me al duidelijk dat er een conversie is waardoor er per definitie een vertraging -lag- ontstaat maar ook dat de toonhoogte geïnterpreteerd moet worden en daar kunnen ook problemen ontstaan.
    D'r zijn wel goede oplossingen gevonden maar dan met dedicated synt instrumenten en dat heeft nooit echt aangeslagen.

    De techniek schrijdt voort maar aan die 2 conversies zit je vast.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top