Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    He hartelijk dank voor t luisteren en de tips, wordt altijd erg gewaardeerd. Het vreemde is dat als t goed is beide songs vanuit hetzelfde DAW template gecreëerd zijn en dus nagenoeg identiek zouden moeten zijn. Er zit wel wat randomization/humanization op maar die zou alleen minimale verschillen rond t gemiddelde moeten veroorzaken. Ik kijk ernaar, dank!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Interessant ik denk t ook te horen. Dank! Drum tracks zijn allemaal hetzelfde, dus ik ga maar alle effecten en bussen van zowel de drums als de gitaren vergelijken. Heb ook t idee dat in t nummer met de luidere gitaren meer hoog in de gitaren zit, dat flink bijdraagt aan t gitaarvolume. Klusje.

  3. #13

  4. #14

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Tja...ik kan er de vinger niet op leggen. Ik heb beide tracks naast elkaar geopend en afgedraaid op hetzelfde volume. en meen toch nog steeds dat de drums in 2 beter in balans staan met de rest als bij 1. Als de drums precies hetzelfde zijn, zou het dan misschien kunnen zijn dat de gitaren gewoon harder in de mix staan?
    Verder nog een vraagje: zijn de drums afzonderlijke sporen of gewoon een stereo track? Zou het mogelijk zijn om de china-bekkens op rechts iets duidelijker naar voren te krijgen? (bij 1 vanaf 19 seconden bijvoorbeeld). Let wel, dit zijn mijn gedachtenkronkels en suggesties. Wil niet zeggen dat dit beter is, only my 2 cents....

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik weet niet zeker of ik wat gevonden heb, want kan de oude instellingen niet meer terugkrijgen. En na vandaag uren gekut te hebben horen mijn oren niets meer. Is het nu beter??

    https://soundclick.com/share.cfm?id=14633608

    https://soundclick.com/share.cfm?id=14633607

    Indien niet weet ik t even niet. Alles staat gelijk volgens mij. Als t nog steeds ongelijk klinkt, misschien omdat t ene nummer bijna geen palm mutes heeft en veel hoge tonen? Dat die een hoger perceived loudness creëren?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Ik ga niets meer zeggen over de mix want ik wil je niet op een verkeerd spoor brengen. Waar het op neer komt is dat alles gewoon goed te horen en onderscheiden is en dat de mix een persoonlijke smaak is van jou! Het is namelijk niet goed of fout. Persoonlijk zou ik in beide gevallen de drums meer naar voren halen maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke smaak/mening en doet waarschijnlijk niet eens recht aan het genre want daar ligt mijn voorkeur niet eens. Mag ik tot slot nog even zeggen dat ik beide composities bijzonder knap vind waarbij ik de eerste link (Slow Atmo Death in D) er bovenuit vind steken!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dank voor alle moeite en comments! Ik vind ook dat de drums wat naar voren mogen, soms heb je echt even een extern paar oren nodig om dat soort dingen te ontdekken, dank daarvoor.

    Maar voor je nog verschil in beide nummers? Daar ben ik wel heel benieuwd naar!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Ik ervaar een miniem volume verschil in drums maar ik denk inderdaad dat het komt doordat Atmo meer open gespeeld wordt en minder dichtgesmeerd. Zo creëer je vanzelf al meer ruimte. Lijkt me een plausibele verklaring.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik ga zeker nog even door de instellingen heen van drums, gitaar en master. Maar dat zijn er heel, heel veel hehe. Je zou verwachen dat en recente, goede DAW je heel makkelijk dit allemaal kunt kopieren, en je komt een heel eind, maar de een kopieert weer alleen de effecten, de ander weer alleen dit etc.

    Maar ik vermoed sterk dat t echt aan de riffs ligt idd.

    Anyway, sowieso, mag de gitaar een tikje zacther dank daarvoor!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top