Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard Victory V4 The Jack Amp (waanzinnig ding)

    Ik heb onlangs van Victory de V4 The Jack amp gekocht (niet verwarren met de pre-amp serie). Dit is echt een te gekke versterker met een mooie clean en een goed scheur kanaal. Ik had al de Copper die ook echt te gek klinkt en heb een Kraken gehad die mij ook goed beviel, maar door de komst van de The Jack heb ik die laatste verkocht.

    Ondanks dat dit versterkers zijn met een Class D amp eindversterker, klinkt en voelt dit naar mijn idee als een goede buizen amp en
    de direct out met de Two Notes speaker sim klinkt veel beter dan Kemper of Fractal (Ik heb zelf een Fractal FM9 Turbo, Helix en Tone X)

    Hier is een opname van de Direct out zonder dat er iets bewerkt is aan het geluid, zelfs geen eind master.

    https://www.youtube.com/watch?v=djhP-HjKKxI

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Top! klinkt inderdaad erg mooi.
    Mwa...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Top! klinkt inderdaad erg mooi.
    Gisteren een repetitie mee gehad met een 8 koppige band, werkte echt goed. Vind persoonlijk wel het scheur kanaal met Strat nog niet helemaal een match als de gain hoog staat, maar met een Tele of humbucker gitaar werkt het echt goed en vind ik het niet minder dan m'n Friedman

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Nice! Speel je live via de PA of via een cab?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wood Bekijk bericht
    Ondanks dat dit versterkers zijn met een Class D amp eindversterker, klinkt en voelt dit naar mijn idee als een goede buizen amp
    Ik kan me voorstellen dat het ding lekker lichtgewicht met een PWM eindversterker. Maar ik mis de rationale van de "ondanks". Dat suggereert mij dat een klasseD niet als een goed zou kunnen klinken en al helemaal niet in vergelijk met een buizen(eind) versterker?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    een classD klinkt niet als een buizenamp omdat ie het niet is maar andersom ook niet.
    Ik zelf beschouw dit soort dingen liever op hun eigen merites en al helemaal als het gaat om subjectieve kwalificaties gaat een vergelijk snel mank.

    Say it loud, I'm ClassD and I'm proud.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    een classD klinkt niet als een buizenamp omdat ie het niet is maar andersom ook niet.
    Ik zelf beschouw dit soort dingen liever op hun eigen merites en al helemaal als het gaat om subjectieve kwalificaties gaat een vergelijk snel mank.

    Say it loud, I'm ClassD and I'm proud.
    Freaky Styley soms (RHCP)?

    Even zonder gekheid: mijn HiFi versterker is classD en die klinkt zonder meer prima. Ook in de bass wereld is classD heel gewoon. Heb zelf nog een oude Eden WT 300 maar kijk stiekem steeds vaker naar classD spul. Heb ook al eens op een Bergantino gespeeld, 1200 watt aan 2 en 4 Ohm. Echt een beest, maar weegt eigenlijk niets. Vooral deze Bergantino staat op mijn wishlist. Wat me tegen houd is de prijs en het feit dat ik momenteel geen band heb.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Freaky Styley soms (RHCP)?
    James B.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Nice! Speel je live via de PA of via een cab?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Live speel ik vooral met een Cab, maar de direct out gaat wel naar de geluidsman.
    Nu 2 keer meegemaakt dat een geluidsman zei, ik ga toch altijd liever voor een cab uit micen (wat ik snap). Maar ik zei probeer dit eens, en beide waren ze echt overtuigend en hebben we het via de direct out gedaan.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik kan me voorstellen dat het ding lekker lichtgewicht met een PWM eindversterker. Maar ik mis de rationale van de "ondanks". Dat suggereert mij dat een klasseD niet als een goed zou kunnen klinken en al helemaal niet in vergelijk met een buizen(eind) versterker?
    Normaal gesproken vallen bijna alle alternatieven op een buizen versterker mij tegen. En als ze wel goed lijkt te klinken reageren ze weer niet goed op pedalen, of ze gaan raar klinken op hoog volume ect.
    Ik ben ook wel echt hele goede versterkers gewend (Hook, Bogner, Brunetti, Two Rock, Friedman ect.). Maar Victory heeft het echt goed gedaan terwijl ik hun buizen tops over het algemeen te dun vind klinken.


    Gisteren opgetreden in een kroeg. Daar staat een Fender Hot Rod Deluxe (die prima kan klinken als je er een goede speaker in zet). Ik was eigenlijk van plan om daar op te spelen tijdens het optreden maar het geluid viel heel erg tegen, dus ik vermoede, het zal de speaker wel zijn. Maar toen heb ik de Victory op de speaker aangesloten en dat klonk zoveel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top