Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard NGD! Fender USA Strat Deluxe 2013

    (Zo goed als..) nieuwe Strat gekocht. Een Amerikaanse Strat Deluxe met Noiseless N3, S1 schakeling, contour hiel en locking tuners. Die Noiseless en S1 heb ik al snel vervangen voor een setje EMG DG20 én een miniswitch die ongeveer doet wat de S1 doet maar dan simpeler. De Noiseless is duidelijk niet mijn smaak dus die zullen wel richting MP gaan. Verder heeft de hals een compound radius. Ik kan niet zeggen dat ik er echt iets van merk maar de hals voelt erg goed aan (misschien is dat wel juist het gevolg van de radius...). Mooi gitaartje en speelt en klinkt super. Blij mee



  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Leuke aanwinst!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Gilmour routte de cavities die gemaakt waren voor de dunnere F. pickups wiring wat dieper zodat de emg's lager konden en hem meer een classic belltone stratsound gaven, niet iets wat jij zou overwegen?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Gilmour routte de cavities die gemaakt waren voor de dunnere F. pickups wiring wat dieper zodat de emg's lager konden en hem meer een classic belltone stratsound gaven, niet iets wat jij zou overwegen?
    De emg's kunnen best laag gedraaid worden eigenlijk. Maar voor de classic belltone Stratsound heb ik nog een Strat met passieve lage output pups. Hoewel de emg's best een behoorlijke Stratsound hebben vind ik ze minder helder dan passieve elementen.

  5. #5

    Standaard

    Gefeliciteerd, een Strat is altijd fijn en helemaal als het een goeie is. Ik heb ooit eens een (Dick Dijkman) strat met EMG's erin gekocht maar ik heb ze vervangen door seymour duncan JB's. Die vind ik nu clean en met lichte oversturing heerlijk, maar met meer gain zit er iets in het hoog wat niet bevalt. Bovendien zit er een Floyd Rose op die vlak is terwijl de hals iets rond is, dus hij hangt veel aan de muur haha. Gelukkig heb ik ook nog een Fender strat, ook met seymour duncans, maar dan die rails humbuckers in single coil formaat, en die klinkt weer heerlijk met meer en veel meer oversturing. Absoluut 1 van mijn favoriete gitaren.
    Nou ja , plezier met je strat!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mooie Stratocaster, veel plezier ermee!!!!

  7. #7

    Standaard

    Ik heb het zo niet voor actieve pick-ups...maar supergitaar!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Ik heb het zo niet voor actieve pick-ups...maar supergitaar!!!
    Dat was precies mijn mening......vóórdat ik ze eens in een Strat monteerde! Ik ben er helemaal blij mee in ieder geval. Maar vooral in de oefenruimte en op het podium zijn ze super. Thuis wissel ik graag van gitaar, actief en passief maar kom altijd weer bij de DG20's uit.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard





    Ik heb de zwarte body gedemonteerd en netjes ingepakt en in een kast gelegd omdat ik een nieuwe Fender Strat Deluxe body heb aangeschaft en de hele santekraam omgezet met bovenstaande foto's als resultaat. Mocht ie me gaan vervelen zet ik alles wel weer terug

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top