Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Shepperd Session #10: John Scofield

    Deze maand een John Scofield tune opgenomen in de Shepperd Street Sessions: Whip The Mule.

    Enjoy en alle ongezouten kritiek op spel, opname en fimpje is welkom, daar leren we van!

    https://youtu.be/xO2RkneP_Qg
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.796

    Standaard

    Enthousiasme spat er weer van af! Het is niet volmaakt, her en der ’n foutje maar bij ’n one-taker moet je daar niet moeilijk over doen.
    Twee smaakgebonden - dus arbitraire - puntjes: ik vind het thema an sich niet lekker 'bekken’, en ik vind je gitaargeluid wat dun.
    Maar dat doet er niet toe; het speelplezier is in ruime mate aanwezig, en dat voel/hoor je! Compliments!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Shepperd Session #10: John Scofield

    Thanks Fobo!

    Gitaar klinkt inderdaad wat dun in de eindmix (heb ik niet gemaakt), geen idee wat er nog aan gedaan is. Is in ieder geval opgenomen met een Quilter Superblock US en een TS-clone van Kokko. Dus rechtstreeks met de speaker/amp-simulator van de Quilter. Klonkt op m’n inears tijdens de opname dik genoeg in mijn oren…..

    Zeker ook niet volmaakt, one-take is de opzet, geen overdubs en dan moet je altijd wat foutjes accepteren hè 😉(volmaakt spelen is me nog nooit gelukt…….)
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 6 juli 2023 om 09:06
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.796

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Thanks Fobo!

    Gitaar klinkt inderdaad wat dun in de eindmix (heb ik niet gemaakt), geen idee wat er nog aan gedaan is. Is in ieder geval opgenomen met een Quilter Superblock US en een TS-clone van Kokko. Dus rechtstreeks met de speaker/amp-simulator van de Quilter. Klonkt op m’n inears tijdens de opname dik genoeg in mijn oren…..

    Zeker ook niet volmaakt, one-take is de opzet, geen overdubs en dan moet je altijd wat foutjes accepteren hè (volmaakt spelen is me nog nooit gelukt…….)
    Ja, je hoort/ziet dat er ‘gewerkt’ wordt, en niet met de instelling van ‘huh, dat poetsen we straks wel weg’.
    Trouwens een redelijk pittig nummer om te spelen lijkt me.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Begin natuurlijk met dat ik het een stuk is waar ik me nooit aan zou kunnen wagen. leuke tune en grove. Maar ik deel wel de mening over je gitaargeluid. Wat dun en dat er geen speaker is meen ik wel te horen. Het is ook een wat generiek overdrive sound, zou blind niet kunnen horen dat het een hollowbody gitaar is. Vind de bas ook wat dreunen en daardoor weinig definitie.
    Lijkt me een hele klus om dit er in 1 keer op te zetten en hard werken als gitarist om het getimed te houden, dus vooral knap gedaan.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Shepperd Session #10: John Scofield

    Ik speel ook liever met een versterker maar de overspraak in de ruimte is behoorlijk (er moet ook nog wat geïnvesteerd worden in demping) dus het is een beetje noodzaak. De vleugel zorgt ook al voor problemen want die pikt veel drums op. Ik hoop in de toekomst met m’n zelfbouw 5F1 Champ op te kunnen nemen, dat klinkt heerlijk dik.

    Maar inderdaad hard werken, zulke one-takers! Maar ook leuk!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Knap gespeeld, allemaal. Je gitaargeluid vind ik echt niet fijn. Als dit het geluid was wat ik over de koptelefoon terug zou krijgen zou ik echt minder goed spelen. In dit geluid hoor je totaal niet het karakter van de gitaar terug. Jammer dan van de overspraak maar zo zou ik in ieder geval nooit opnemen! Als geheel is het best te pruimen hoor, ik wil je spel niet tekort doen maar als ik de focus leg op het gitaarwerk haak ik af.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Shepperd Session #10: John Scofield

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Knap gespeeld, allemaal. Je gitaargeluid vind ik echt niet fijn. Als dit het geluid was wat ik over de koptelefoon terug zou krijgen zou ik echt minder goed spelen. In dit geluid hoor je totaal niet het karakter van de gitaar terug. Jammer dan van de overspraak maar zo zou ik in ieder geval nooit opnemen! Als geheel is het best te pruimen hoor, ik wil je spel niet tekort doen maar als ik de focus leg op het gitaarwerk haak ik af.
    Zo erg? Oh jeetje :-(

    Maar dan hou je ook niet van John Scofield zeker?!? Alhoewel zijn geluid in de meeste van zijn opnamen wel dikker en gearticuleerder is hoor….. tsja het blijft behelpen zonder versterker. Misschien moet ik toch volgende keer eerst maar het geluid modellen in de DAW en dan terug op m’n koptelefoon…. Ben daar erg onervaren (als in: totale leek) in…. Ben te old school ben ik bang (oftewel ongeïnformeerde old fart hahaha!)
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 10 juli 2023 om 07:19
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Zo erg is het nu ook weer niet, het is namelijk mijn mening maar. Als jij hier mee kunt leven, prima! Ik hou zeker niet van dat gortdroge straight into de mengtafel mix...
    Laatst gewijzigd door pasqual; 10 juli 2023 om 09:46

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Het kan bijna altijd beter en mooier…. Dit is ook een leerproces. De Quilter heb ik speciaal gekocht om ‘plug and play’ rechtstreeks op te kunnen nemen zonder amp, voornamelijk om goed geluid op m’n inears te hebben. Bevakt tit nu toe redelijk goed.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top