Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Rode nt1 probleem/kapot?

    Ik heb al zeker 6 jaar een rode nt1 en de laatste tijd doet de microfoon raar. Soms geen geluid en dan moet ik de phantom power opnieuw aanzetten of een enorme sprong in volume en helderheid en detail.

    Ik vermoed dat het met de power te maken heeft. Helaas heb ik al de kabel verwisseld. Dat was het niet.

    Nu is het geen super high end microfoon. Dus wat zou ik doen? Nieuwe kopen of deze laten repareren?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    OP internet komt ergens de suggestie voorbij om het kapsel met 80% alcohol schoon te maken, maar verderop kwam ik dit tegen: http://www.vansteenisaudio.nl/micrepair.htm

    Hun (begrijpelijke) boodschap: begin er niet zelf aan. Aan de andere kant, je zegt zelf al ‘geen super high end microfoon’, dus wat let je?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Lijkt op een los contact of iets in die geest.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de mic opengemaakt, maar dit is allemaal zo fragiel en klein. Deze mic is niet gemaakt om te repareren. Ik heb daarom iets anders gekocht. Een hele mooi zelfs. Een soyuz 1973.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ik heb de mic opengemaakt, maar dit is allemaal zo fragiel en klein. Deze mic is niet gemaakt om te repareren. Ik heb daarom iets anders gekocht. Een hele mooi zelfs. Een soyuz 1973.
    Hmm.
    Mocht je de defecte willen verpatsen, dan houd ik mezelf aanbevolen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6

    Standaard

    Dag Dirk. Helemaal prima. Stuur ff een pm met wat jij een redelijke prijs vind. Ik heb geen idee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top