Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mijn Chinese verkoper heeft meer dan 22.000 items in zijn Amazon webshop dus ik snap dat niet elk product een goede beschrijving krijgt.
    Maar goed, het blijft een raadsel hoe een Chinese webshop USA producten aanzienlijk beneden de prijs hier kan verkopen, dat zal toch een soort van handige harrie parallelle im/export constructie zijn.
    Had kan puur prijspolitiek zijn. Ik kocht, many summer ago, een originele Floyd Rose vanuit de USA. Dit was bijna 200 gulden goedkoper dan exact dezelfde in Deutschland, waar het ding zelfs gemaakt zou zijn (Schaller).

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.193

    Standaard

    Bij ons in de branche zien we ook vaak motoren die in Frankrijk worden gemaakt en veel goedkoper via Polen in te kopen zijn. Dat proberen ze met allerlei regels dicht te timmeren. Wij en onze leveranciers kunnen die lastig omzeilen maar via andere kanalen komen hier spullen op de consumentenmarkt voor prijzen waarvoor wij ze nauwelijks in kunnen kopen.

    De fabrikant komt dan altijd met een uitleg die zo verwarrend is dat je na een paar zinnen de draad zelf ook kwijt bent maar feitelijk betekent het gewoon dat er in de Poolse markt geen ruimte is voor de naaifactor (o nee, dat heet toegevoegde waarde) waar ze hier mee rekenen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Heel weinig materialen die SD gebruikt komen uit China. De baseplates, het koperdraad, en de bobbins, komen uit de USA. Schroeven en magneten, China.

    Ben vijf keer in de fabriek geweest en het direct gevraagd aan hun toenmalig chef logistiek. Die yanks zijn veel te trots op hun product om het te outsourcen naar Azie.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Blijft een feit dat er een hoop winstmarge op niet oem usa handel zit. Kan niet verklaard worden door hogere arbeidskosten. Vooral reputatie.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    TB-4JB-W Jeff Beck Trembucker voor €74,85 (normaal rond de €135)
    https://www.amazon.nl/Seymour-Duncan...dp/B0007S5VF4/
    Waarom wordt de JB altijd in één adem met Jeff Beck genoemd? Kan nergens vinden dat dit element i.s.m. Jeff Beck is ontwikkeld, noch dat hij deze humbucker fanatiek gebruikt(e). Wel zie ik verwijzingen naar JB als in de betekenis Jazz Blues maar ook naar Maricela Juarez, de J verwijst naar de achternaam van deze werkneemster bij Seymour Duncan. Wellicht kan SD-orakel Orpheo licht in deze donkere duisternis werpen?

    Ben overigens best wel fan van de JB, voor mij een beetje de SM58 onder de pickups, samen met de Phat Cat en 59.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Het is een running gag, net zoals wanneer de term lawsuit valt de traditie voorschrijft dat er dan iemand roept dat er nooit een lawsuit geweest is.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Waarom wordt de JB altijd in één adem met Jeff Beck genoemd? Kan nergens vinden dat dit element i.s.m. Jeff Beck is ontwikkeld, noch dat hij deze humbucker fanatiek gebruikt(e). Wel zie ik verwijzingen naar JB als in de betekenis Jazz Blues maar ook naar Maricela Juarez, de J verwijst naar de achternaam van deze werkneemster bij Seymour Duncan. Wellicht kan SD-orakel Orpheo licht in deze donkere duisternis werpen?

    Ben overigens best wel fan van de JB, voor mij een beetje de SM58 onder de pickups, samen met de Phat Cat en 59.
    Ik heb zo'n setje in een LP gefrommeld; JB bridge en SH4 neck. Klinkt wel lekker ja, maar ik moest ze wel naar onder draaien (vergeleken met wat er daarvoor in zat).

    Na jaren research..... kwam ik dit tegen

    https://www.guitarworld.com/features...bucker-history

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    De JB is de SH4.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    De JB is de SH4.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Oh dat zomaar kunnen, ze zijn mij als set verkocht en verder heb ik geen idee.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik gok dat het een copyright dingetje is, zo'n bosje advocaten heeft zijn eigen dynamiek,
    jazz/blues is natuurlijk ook een naam van niks die er ter elfde ure bijgesleept is,
    jazz/blues denk je meer aan Joe Pass meets BB King maar ach, what's in a name de Perik, wat jij!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top