Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Level switcher

  1. #11

    Standaard

    Hi dml,

    hmm dat is geen gek idee om een A/B switch om te bouwen met een volume pot erin. Daar heb ik er nog wel een paar van liggen.

    Ja het is subjectief, maar ik vind het een voordeel om overal op het podium te kunnen switchen, waar je op dat moment ook staat. Ligt er ook geen spul op de grond dat ruimte inneemt of drank op kan komen. Daarnaast hoeft je slechts je versterkers volledig aangesloten (evt. met attenuators and power conditioners) het podium op te rijden en je kunt spelen. Omgekeerd met afbouwen ben je ook zo weer weg gereden. Vooral handig bij korte optredens of plug&play situaties waar snelle wissels per se nodig zijn. Plus het gemak van weinig spullen vind ik wel erg fijn, hoe simpeler de setup hoe minder er kan storen/kapot kan gaan. Vandaar.

    Bedankt voor je suggestie, ga ik naar kijken of ik daarmee iets kan.
    Laatst gewijzigd door VincentZaalberg; 15 mei 2023 om 15:48

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Speel je draadloos én/ of op hele grote podia? Die 10 seconden extra om een pedaaltje neer te leggen zal waarschijnlijk geen halszaak zijn bij een podiumwissel.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je zou bijna denken dat losse pedaaltjes hooguit problemen opleveren. Toen ik mijn slinky Yamaha volumepedaal ooit eens in een vers getrapt gat van een podium zag verdwijnen, ben ik vrijwel direct overgestapt op een Morley volumepedaal. Lomper kan niet, maar compleet probleemloos. Ooit wel het uiterst dure USA lampje plus fitting vervangen door een dashboard lampje; same difference.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top