Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Probeer eens om álle PC's te filteren:
    F0 00 00 50 28 21 00 00 02 00 7F F7
    C0 00
    { Setting #1: Filter all Program Change events on all MIDI channels. Continue to process settings (right-click to edit) }

    Er zou dan op de Plethora niks moeten gebeuren.....tenzij de Black Spirit onder water ook nog CC's verzend.

  2. #22

    Standaard

    Kon de lijn niet vinden, waarschijnlijk heb je de plus versie, ik niet.
    Maar er was ook een setting waarbij ik alles uit kon schakelen.
    Ik heb een midi monitor op mij computer geïnstalleerd om te zien wat er gebeurt.
    Blijkt dat de PC codes een beetje anders zijn dan de Plethora mij doet geloven.
    Maar goed.
    Ik blokkeer eerst alles en laat dan PC1 door.
    Daarna stuurt PC#1 drie cc codes, en dat werkt ook, gecheckt met de midi monitor.
    Alleen de Plethora schakelt de effecten niet uit.
    Maar ik ben een stuk verder nu en weet dat de event processor inderdaad goed werkt.
    Volgende stap is een mailtje naar TC electronic, hopelijk kunnen die me verder helpen.
    Tot zover hartelijk dank D3nnis

    F0 00 00 50 28 00 F7
    { Clear All Settings - allow all MIDI events not specified below to pass through unchanged }

    F0 00 00 50 28 01 00 7F F7
    { Setting #1: Filter all incoming MIDI events. Continue to process settings (right-click to edit) }

    F0 00 00 50 28 01 01 F7
    C0 01
    { Setting #2: Filter Program Change #1 events on MIDI channel 1. Continue to process settings (right-click to edit) }

    F0 00 00 50 28 02 02 F7
    C0 01
    B0 66 00
    { Setting #3: Map Program Change #1 events on MIDI channel 1 to Control Change #102 of value 0 on MIDI channel 1. Continue to process settings (right-click to edit) }

    F0 00 00 50 28 02 03 F7
    C0 01
    B0 67 00
    { Setting #4: Map Program Change #1 events on MIDI channel 1 to Control Change #103 of value 0 on MIDI channel 1. Continue to process settings (right-click to edit) }

    F0 00 00 50 28 02 04 F7
    C0 01
    B0 68 00
    { Setting #5: Map Program Change #1 events on MIDI channel 1 to Control Change #104 of value 0 on MIDI channel 1. Continue to process settings (right-click to edit) }

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht
    Kon de lijn niet vinden, waarschijnlijk heb je de plus versie, ik niet.
    Nee, ik heb de gewone.
    Volgens mij is het enige verschil het aantal events dat je kunt programmeren.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht
    Daarna stuurt PC#1 drie cc codes, en dat werkt ook, gecheckt met de midi monitor.
    Alleen de Plethora schakelt de effecten niet uit.
    Maar ik ben een stuk verder nu en weet dat de event processor inderdaad goed werkt.
    Volgende stap is een mailtje naar TC electronic, hopelijk kunnen die me verder helpen.
    Stukje bij beetje......ooit komt het goed!

    Ik ken de Plethora niet, dus ik was op zoek naar een Midi implementatie lijst, maar die lijkt er niet te zijn.
    Maar nu zag ik op YouTube dat de Plethora redelijk vrij in te stellen is; misschien zit er nu ergens een dubbeling in CC's?

  4. #24

    Standaard

    Het werkt gedeeltelijk, alleen het eerste effect wordt uitgeschakeld.
    Nu die andere twee nog. Misschien moet setting#2 nog een keer herhaald worden voor setting#4 en 5.
    ik zal youtube ook ff doorzoeken.

  5. #25

    Standaard

    Helaas, dit gaat niet echt werken. Ben bang dat het weggegooid geld is.
    Heb alles geprobeerd. define a sequence/define midi events within a sequence.
    Of alleen 1 effect wordt uitgeschakeld of ineens komen andere PC's weer door.
    Vind het ook niet duidelijk dat programmeertaaltje,wat wordt ermee bedoelt?
    Ga nog een mail sturen naar midi solutions, hopelijk weten die hoe je het moet programmeren.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik snap nog even niet waarom het niet werkt.

    Je wilt dmv PC#11 zowel CC102,103 als 104 naar een waarde van 0 schakelen, toch?

    Als je de events processor zo programmeert dat je alleen
    CC102, alleen CC103, of alleen CC104 schakelt, gedraagt alles zich dan zoals je verwacht?

  7. #27

    Standaard

    ja, dat wel.
    Schakelt dan alleen die uit die ik in de map midi event commando zet.
    Dus afzonderlijk gaat het wel goed.
    Met de vorige programma komen er wel drie cc's uit de event processor(midi monitor), maar misschien gaat het gewoon te snel voor de plethora x3 en kan hij maar 1 tegelijk aan.
    Ik kan de event processor wel gebruiken maar dan moet ik per plethora board maar 1 effect programmeren i.p.v drie.
    Da's wel jammer om 2 effecten te verliezen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Hmm, ok, dus in de Plethora zit niet ergens een dubbeling in CC's of zo ingesteld dus.

    Had je 'm zo al geprobeerd?

    F0 00 00 50 28 00 F7
    { Clear All Settings - allow all MIDI events not specified below to pass through unchanged }

    F0 00 00 50 28 01 00 7F F7
    { Setting #1: Filter all incoming MIDI events. Continue to process settings (right-click to edit) }

    F0 00 00 50 28 02 01 F7
    C0 0B
    B0 66 00
    { Setting #2: Map Program Change #11 events on MIDI channel 1 to Control Change #102 of value 0 on MIDI channel 1. Continue to process settings (right-click to edit) }

    F0 00 00 50 28 02 02 F7
    C0 0B
    B0 67 00
    { Setting #3: Map Program Change #11 events on MIDI channel 1 to Control Change #103 of value 0 on MIDI channel 1. Continue to process settings (right-click to edit) }

    F0 00 00 50 28 02 03 F7
    C0 0B
    B0 68 00
    { Setting #4: Map Program Change #11 events on MIDI channel 1 to Control Change #104 of value 0 on MIDI channel 1. Continue to process settings (right-click to edit) }



    't is alweer even geleden voor mij, maar destijds gaf Midi Solutions behoorlijk snel antwoord op vragen.

  9. #29

    Standaard

    Ja heb ik gedaan, weinig verandering.
    Ik heb pocket midi geïnstalleerd op mijn laptop en kan daarmee ook cc's sturen.
    Afzonderlijk verzonden krijg ik alle drie effecten uit.
    Maar als ik alle drie in een editor achter elkaar zet en verzend gaat alleen maar 1 effect uit.
    Ik ben meer en meer overtuigd dat het aan de plethora ligt die de snelheid van cc's niet aan kan.
    Ik ga maar eens contact opnemen met TC-Electronics.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2006
    Locatie
    head village
    Berichten
    569

    Standaard

    Ik ben een Noob wat midi betreft, maar las het volgende stukje in de handleiding van mijn musicomlab efx mk6 >

    Select the amount of time to pause up to 99ms before sending the next MIDI message.
    Some MIDI devices do not recognize continuous input MIDI messages. In this case, you can use a time
    delay to resolve the problem.

    Misschien het proberen waaard ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top