Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik zat net wat te lezen op de site van het apparaat, en het zou zelfs als het een nieuw type is op 3,3 volt moeten werken.

    Kan je de pinnen van jouw midi kabel meten wat voor spanning erop staat?

    Dan weet je of het gaat lukken of niet. Is het eenvoudigst om een kabel in de bs te steken en het andere uiteinde te meten. Wellicht is de midikanel niet geschikt om alle vijf pinnen van het één en ander te voorzien.

  2. #12

    Standaard

    Ik zal morgen de scoop er ff aanhangen.
    normaal gesproken wordt pin4 via een pull-up weerstand van 220 ohm op de 5v aangesloten.
    Het zou kunnen dat het een stroombron opstelling is, dus ik zal er een loadweerstand van 1k tussen pin 2 en 4 zetten, maar dat is wel zeer onwaarschijnlijk.

  3. #13

    Standaard

    D3nnis, brand bij jou de midi led op de event processor wel?
    Heb ook mijn didgitech gsp1101 erop gehad, naast de BS en Plethora ook daar geen spanning.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ja, bij mij gaat het ledje aan op het moment dat ik een midi out of thru van een apparaat (geprobeerd met een fx unit, een switcher, en een footcontroller) aansluit op de In van de events processor.

  5. #15

    Standaard

    Heb de midi kabel ff aangesloten en de scoop erop gehad en meet geen spanning tussen pin 4&5.
    Bij het indrukken van een Footswitch van de Black Spirit meet ik een digitaal signaal tussen de 0 en 2,5 volt.
    Dat is op zich genoeg voor de opto coupler aan de ontvangende kant, maar gelijkspanning staat nergens op.
    Heb nu de midi solutions power supply besteld.
    Wel jammer dat ze geen usb plug geïntegreerd hebben in de event processor voor evt voeding, had makkelijk gekund vind ik.
    We wachten maar weer af.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Het zal een domme vraag zijn, maar is de Midi kabel wel goed?

    Buiten het feit dat het natuurlijk best zo kan zijn dat het ene of het andere apparaat niet werkt met de event processor (er staat een lijstje op hun website), vind ik het gek dat ie het bij mij gewoon doet met willekeurig welk apparaat.

  7. #17

    Standaard

    Heb al meerdere midi kabels geprobeerd.
    Zal de lijst van hun website ook eens bekijken.

  8. #18

    Standaard

    De power supply is binnen en aangesloten branden de midi leds.
    Nou nog programmeren, maar dat lukt nog niet zo.
    bedoeling is dat bij ontvangen van een program change #11 dit omzet naar een drie cc's die mijn plethora effecten op bypass zet.
    Had onderstaande geprogrammeerd maar de effecten gaan niet uit maar de plethora schakelt naar een ander board (elk board bestaat uit drie effecten, daarom het het board en geen preset).

    F0 00 00 50 28 00 F7
    { Clear All Settings - allow all MIDI events not specified below to pass through unchanged }

    { *** Right-click on the setting below to see how it was created *** }

    F0 00 00 50 28 24 00 01 01 02 7F F7
    C0 0B
    { Setting #1: When Program Change #11 events on all MIDI channels are received, jump to the next step of the sequence beginning at setting #2, with 1 event per step, containing a total of 2 steps. When the last step of the sequence is reached, loop back to the first step. Continue to process settings (right-click to edit) }

    F0 00 00 50 28 24 02 01 01 02 7F F7
    B0 66 00
    { Setting #3: When Control Change #102 events of value 0 on all MIDI channels are received, jump to the next step of the sequence beginning at setting #2, with 1 event per step, containing a total of 2 steps. When the last step of the sequence is reached, loop back to the first step. Continue to process settings (right-click to edit) }

    F0 00 00 50 28 24 04 01 01 02 7F F7
    B0 67 00
    { Setting #5: When Control Change #103 events of value 0 on all MIDI channels are received, jump to the next step of the sequence beginning at setting #2, with 1 event per step, containing a total of 2 steps. When the last step of the sequence is reached, loop back to the first step. Continue to process settings (right-click to edit) }

    F0 00 00 50 28 24 06 01 01 02 7F F7
    B0 68 00
    { Setting #7: When Control Change #104 events of value 0 on all MIDI channels are received, jump to the next step of the sequence beginning at setting #2, with 1 event per step, containing a total of 2 steps. When the last step of the sequence is reached, loop back to the first step. Continue to process settings (right-click to edit) }

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Begrijp ik het goed dat je CC#102, 103 en 104 naar een value van 0 wilt schakelen door middel van een PC 11?

    En zijn je events #2,4, en 6 dan wel ingesteld om een CC#102/103/104 naar 0 te zetten? Want in 3/5/7 staat eigenlijk alleen een als-dan, toch?

    Ik zou dat denk ik zo proberen (plat houden, alles vanaf de bron, in dit geval de midi PC 11 - ik heb ff midi channel 1 gebruikt):

    F0 00 00 50 28 00 F7
    { Clear All Settings - allow all MIDI events not specified below to pass through unchanged }

    F0 00 00 50 28 02 00 F7
    C0 0B
    B0 66 00
    { Setting #1: Map Program Change #11 events on MIDI channel 1 to Control Change #102 of value 0 on MIDI channel 1. Continue to process settings (right-click to edit) }

    F0 00 00 50 28 02 01 F7
    C0 0B
    B0 67 00
    { Setting #2: Map Program Change #11 events on MIDI channel 1 to Control Change #103 of value 0 on MIDI channel 1. Continue to process settings (right-click to edit) }

    F0 00 00 50 28 02 02 F7
    C0 0B
    B0 68 00
    { Setting #3: Map Program Change #11 events on MIDI channel 1 to Control Change #104 of value 0 on MIDI channel 1. Continue to process settings (right-click to edit) }

    Ik vroeg me af of dat board schakelen van de Plethora ook gebruikt als je de events processor er niet tussen hebt zitten?
    Zo ja: blijkbaar wordt PC 11 gebruikt voor board up of board down?
    Zo nee: conflicteren CC #102/103/104 toevallig met board up of down?

    Het is niet helemaal parate kennis meer, maar het zou kunnen zijn dat de Events processor alle midi commands ongewijzigd doorlaat (in de clear settings staat ook "allow all MIDI events not specified below to pass through unchanged", dus ook de PC 11. In dat geval zou je een filter midi event aan kunnen maken, om dit tegen te gaan.

  10. #20

    Standaard

    Begrijp ik het goed dat je CC#102, 103 en 104 naar een value van 0 wilt schakelen door middel van een PC 11?
    Ja, klopt.

    Ik heb een filter midi event ervoor gezet maar alle footswitches schakelen nog ergens naar toe.
    Je zou denken dat alleen PC #11 doorkomt maar dat is nog niet zo, of er moet een manier zijn om alle andere PC's te blokkeren.
    We proberen verder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top