Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1

    Standaard Black Spirit 200 floor midi bagger

    Heb mezelf een Plethora aangeschaft en ik dacht, kom laat ik die nou eens aansturen met midi van de Black Spirit (BS) 200.
    Nou, het blijkt dat ik van de BS alleen midi channels en omni mode kan instellen, voor de rest niks.
    Mijn bedoeling was om Footswitch2 van de BS te gebruiken om een effect op de Plethora uit te schakelen.
    Volgens de midi implementation chart van de Plethora kan dat door een CC command te geven met de waarde tussen 0 en 63 te geven(bypass).
    Maar ja , ik kan niks veranderen in de BS.
    Weet iemand hiervoor een oplossing, iets in de trend van een midi PC(program change) naar CC(control change)converter o.i.d .
    Misschien iemand die met arduino's freubelt? om maar in de hobbysfeer te blijven.
    gr Adinatha

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht
    Weet iemand hiervoor een oplossing, iets in de trend van een midi PC(program change) naar CC(control change)converter o.i.d .
    Ja, dit kan, bijvoorbeeld met een Midi Solutions Event Processor.


    Moet je wel zeker weten dat de Black Spirit ook daadwerkelijk program changes naar de Midi Out stuurt of kan sturen.
    De handleiding zegt namelijk:


    MIDI Out/Thru:

    MIDI Out/Thru forwards signals patched into the MIDI In to other devices.

    Het kan aan mij liggen, maar voor mij is dat meer "thru" dan "out".

  3. #3

    Standaard

    Er komt zeker wat uit, alleen niet wat ik verwacht.
    FS1 schakelt mijn Plethora naar bank 11
    FS2 naar bank 2
    FS3 naar bank 12
    FS4 & FS5 doen niets
    FS6 naar bank 6
    FS7 naar bank 7

    Ik check jouw suggestie even, thnx

  4. #4

    Standaard

    De event processor lijkt me een oplossing, kan echter weinig op Youtube vinden behalve een spanjaard die ik niet kan verstaan.
    Maar die liet wel een scherm zien met wat info.
    Om nou 156,- euries uit te geven op de gok vind ik nogal wat.
    D3nnis, weet je zeker dat dat dingetje een PC commando om kan zetten in een CC commando met een value er aan vast?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Jazeker, 100% zeker.
    Zelf gebruikte ik hem andersom, namelijk om van een CC een PC te maken.

    Waar je wel op bedacht moet zijn is dat (de editor) van dat ding zelf niks 'onder water' doet.
    Dus als je zegt dat je bij een Program Change nr 5 op midi kanaal 4, een CC 31 met een value van 127 op midi kanaal 7 moet gaan sturen dan doet ie dat.
    Maar als je vervolgens een program change nr 3 op midi kanaal 4 doet, dan gaat ie dus niet zelf verzinnen dat de CC31 weer een value 0 moet krijgen, tenzij je 'm dat vertelt dat ie dat dan moet doen.

    Wil je daarbij ook nog dat ie bijvoorbeeld program changes door laat van je black spirit naar de Plethora, dan zul je 'm ook dat moeten vertellen, anders laat ie niks door.
    Van de 10 "events" die de Event processor (niet-plusversie) kan verwerken heb je er dan al minimaal 3 gebruikt (en misschien wel meer, een beetje afhankelijk hoe je de CC weer naar 0 wilt gaan krijgen).

    Maar, je hebt zéker een punt, €156,- is niet voor niks voor zo'n klein frotdoosje.
    Voordeel van dat doosje is dat je geen aparte voeding nodig hebt, alleen midi kabel erin, en midi kabel eruit (en dan nog een USB naar Midi kabel om het ding aan je computer te kunnen hangen om 'm te kunnen vertellen wat ie moet gaan doen).
    Ik weet niet hoe compact je setup moet blijven, maar als daar geen (bijzondere) eisen aan zitten zou je een midi footcontroller kunnen overwegen waar je zowel de Plethora als de Black Spirit mee bedient; voor minder dan €100,- heb je op marktplaats bijvoorbeeld een Behringer FCB1010.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 9 mei 2023 om 20:22

  6. #6

    Standaard

    Wil je daarbij ook nog dat ie bijvoorbeeld program changes door laat van je black spirit naar de Plethora, dan zul je 'm ook dat moeten vertellen, anders laat ie niks door.
    Nou precies wat ik nodig ben, alleen FS2 meer niet.
    Heb nog een roland um1 mk2 liggen, om dat ding op de computer aan te sluiten, dan moet het wel lukken.
    Ik ga ervoor.
    THNX

  7. #7

    Standaard

    De event processor is binnen en aangesloten via de Roland um-one naar de laptop.
    Maar hai,hai, wat een programmeer werk gaat dat wel niet worden, lijkt allemaal wel hexadecimaal machinetaal.
    Daar mot ik maar even goed voor gaan zitten.
    Mag dan wel een electronica man zijn maar was meer behept met de hardware, programmeerwerk is niet zo mijn ding.
    Maar het zal uiteindelijk wel gaan lukken denk ik.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Heb je die editor gedownload?

    Ziet er heel kaal uit, maar bovenin de toolbar kun je gewoon ergens (heb het nu niet bij de hand dus kan het niet precies zeggen) wat aanklikken, dan krijg je (bijvoorbeeld) een van -->naar die je kunt invullen, en dat snapte ik zelfs. Dat programmaatje zet het zelf wel om naar die vage shizzle.

  9. #9

    Standaard

    Ik was er al bang voor. Het werkt niet bij mij omdat de midi processor geen spanning krijgt van de black spirit.
    mooi kl*te.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Dat is vreemd.
    Is de spanning van de Midi Out van de Black Spirit heel laag dan?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top