Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 43
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robostrat Bekijk bericht
    Some MIDI devices do not recognize continuous input MIDI messages. In this case, you can use a time
    delay to resolve the problem.

    Misschien het proberen waaard ...
    Is misschien wel een hele goede; ik zat ook een beetje in die richting te denken, maar nog niet kunnen vinden hoe dit te doen met de Midi Solutions event Processor.

  2. #32

    Standaard

    Onderstaand kreeg ik terug van TC-electronics
    Considering what you have stated on your previous E-mail, please ponder that I believe the issue you have reported may be generated by the fact that the Bypass CC are ignored as they are send together with the PC messages.

    When receiving a Program Change, your Plethora requires at least a minimum of 500ms to re-initiate new board and FX.

    What may be happening is that the CC messages might be ignored if send right after.

    What I would suggest is to delay CC bypass messages or send a second batch command after the Program Change one message is sent to avoid any conflicts.
    Heb midi solutions nog een mail gestuurd of zij een vertragings command weten die ik tussen de cc regels kan zetten.
    Maar een halve seconde is wel redelijk veel.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar de Plethora ontvangt die PC message helemaal niet, toch?

  4. #34

    Standaard

    Nee, heb ook het idee dat die man het niet helemaal snapt.
    Eerst maar ff afwachten wat midi solutions zegt.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik ben benieuwd of ze wat voor je kunnen betekenen.

    Frustrerend allemaal als je zo aan het klooien bent, maar hopelijk is straks de tevredenheid extra groot!

  6. #36

    Standaard

    Hi Adinatha,

    *

    You could try inserting a dummy System Exclusive message between each outgoing CC message, each byte takes approximately 1/3 ms to transmit, so a 30 byte System Exclusive message would insert an approximate 10 ms delay between outgoing CC messages:

    Setting #1: Map incoming PC#11 to outgoing CC#102 of value 0
    Setting #2: Map incoming PC#11 to outgoing System Exclusive message F0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 F7
    Setting #3: Map incoming PC#11 to outgoing CC#103 of value 0
    Setting #4: Map incoming PC#11 to outgoing System Exclusive message F0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 F7
    Setting #5: Map incoming PC#11 to outgoing CC#104 of value 0
    Setting #6: Filter incoming PC messages of value 0 - 127

    *

    Best regards,
    John

    *Ok, dat betekent heel, heel veel nullen voor mij om 500ms vertraging te krijgen. Ha,ha

  7. #37

    Standaard

    Helaas pindakaas, heb 3200 bytes met waarde 00 erin gezet wat een vertraging van 1 seconde zou moeten opleveren maar nog steeds gaat er maar 1 uit.
    Het is nu wel tijd voor plan B met de Plethora.
    Per bank maar 1 effect programmeren.
    Dat wil wel maar is wel zonde van van de andere twee slots.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat is wel echt balen!

    Als je via de event processor 3 PC's van de Black Spirit omzet naar 3 CC's, kun je dan door het handmatig sturen van die PC's (en dus CC aan de kant van de Plethora) ook simuleren dat de Plethora ook inderdaad niet overweg kan met zelfs een seconde vertraging?

    Ik vind dat gruwelijk fors. In een beetje punkband zijn dat 2 nummers

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik kan het mij ook haast niet voorstellen dat er één seconde vertraging zou moeten zitten. Tot nu toe heb ik eigenlijk altijd probleemloos met midi en controllers gewerkt dus ik ben er nooit diep in gegaan.

  10. #40

    Standaard

    Ik vind dat gruwelijk fors. In een beetje punkband zijn dat 2 nummers
    Ja inderdaad ha,ha.

    Maar goed, ik heb de oscilloscoop er even op gehad, en meet echter maar 1 databurst van 25ms breed.
    Nergens geen tweede of derde burst te zien, dus dat met die vertraging werkt gewoon niet.
    heb nog geprobeerd om de PC# op te slaan als een value zodat de tweede mapping setting dit kan gebruiken, helaas ook zonder resultaat.
    heb mijn bevindingen maar ff doorgemaild naar midi solutions, ben benieuwd wat die ervan zeggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top