De zoektocht naar DE gitaar/het wauw gevoel. Veel gitaristen, zo niet allemaal, herkennen het waarschijnlijk wel.
Voor mij begon de zoektocht eigenlijk jaren terug toen ik overstapte van akoestische gitaar naar elektrisch.
Mijn eerste redelijk akoestische gitaar voelt altijd als thuis komen. Dat gevoel heb ik nooit kunnen vinden bij alle elektrische gitaren die ik heb gehad. Tot nu!

Na vele merken, modellen, halzen, elementen en mods te hebben geprobeerd bekroop mij 1,5 jaar geleden het gevoel dat qua layout en sound een strat toch gewoon mijn ding is. Niet geheel zeker van mijn zaak besloot om eerst maar een leuke 2e hands strat op de kopt te tikken met zoveel mogelijk vintage specs. Kwam een mooie Grand Suzuki Super Sound voorbij en deze gekocht. Oei! dat voelde en klok gelijk heel goed! Dankzij de goed afgewerkte nek wist ik ook dat 7,25 inch radius mij past. Deze nek was alleen iets te dun voor mij. Afijn, conclusie is dat er een echte strat moest komen.

Ik was inmiddels zo overtuigd van de specs dat ik zelfbouw heb overwogen, tot ik afgelopen week even spontaan de lokale gitaarwinkel in liep en deze beauty ontmoette.
Van het schap gepakt: en daar was het! Het wauw gevoel. Heerlijke C neck met 7,25 radius. Prettig resonerende body. Eigenzinnige kleur (die zich lastig laat fotograferen), maar wel stijlvol. Nitro lak en goede hardware. Alles wat ik voor ogen had. En aangezien ik niet meer elke week op het podium sta en minder affiniteit heb met nieuwe instrumenten is de roadworn afwerking voor mij wel iets wat ik kan waarderen.

Genoeg verteld! Tijd voor de foto's!