Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 51
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Zeker. maar ik punnik alles wat bij elkaar hoor.

    M'n vorige album, My Diary Lied, was vooral statig, traag en donker. Bewust, maar voor nu wilde ik wat meer up-tempo. Tegelijk merkte ik dat dat als ik naar andere muziek luister, die mixen met name veel meer ruimte en lucht hebben dan de mijne. Maar ook:veel lompere keuzes. Dus een tamboerijn of synth echt vooraan, en de diepere lagen nauwelijks hoorbaar. Vaak probeer ik alles hoorbaar te krijgen. Dit heb ik met Black Salad bewust heel anders gedaan. Veel kill your darlings dus. Met name muziek van bv The Smile doet dit ook, dus het voelde voor mij doen erg gewaagd zo. Maar dit onderscheidde veel van mn mixen van zoveel muziek die ik graag luister. Dat is ook de symboliek in het artwork, meer durven laten zien.

    De basis van de song is een relatief eenvoudig gitaarthema, met dezelfde ingrediënten als altijd. Drums geprogrammeerd, ouwe synths van marktplaats, Chinese Hofner-viool bas. Spitfire audio Strings, tweede stem is m'n vrouw. Zo heb ik 'r ook leren kennen, idd ;-) De vervormde zang achterin de song heb ik ingezongen via 2 walkie-talkies, leek me geinig.

    In de video zie je m'n dochter en de lavalamp van m'n zoontje. 'Tent' waarin ik gefilmd heb, is gemaakt van zijn speelgoed. De clip is opgenomen met de oude iPhone van m'n dochter, met een defecte camera, waardoor het beeld steeds stoort. Leek wel tof.

    De mastering heb ik (professioneel) laten doen. Rest van m'n EP is ook af, moet nog nadenken over release enzo.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank geweldig verhaal. Zou t ook enom goed doen als interview in e.o.a. semi-underground indie webzine Ik ben fan.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Daar kan menig pro wat van opsteken; het hoeft niet allemaal met digitale animaties.
    Een vraagje: hoe heb je de muziek gesynchroniseerd met de beelden?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Ik heb 't andersom gedaan. De beelden gesynct met de muziek. Veel losse fragmenten opgenomen van Noï die meezingt met het nummer vanaf een laptop. Telepromter app voor d'r neus (hield ik beet in het tentje) voor de text. Later de beste beelden in iMovie op het nummer gezet.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman Bekijk bericht
    Ik heb 't andersom gedaan. De beelden gesynct met de muziek. Veel losse fragmenten opgenomen van Noï die meezingt met het nummer vanaf een laptop. Telepromter app voor d'r neus (hield ik beet in het tentje) voor de text. Later de beste beelden in iMovie op het nummer gezet.
    Het betere plak- en knipwerk dus....klasse hoor!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Misschien wel mijn favoriete nummer van je tot nu toe, dank je wel. Herinnert me eraan dat ik nog eens moet terugluisteren naar je vorige plaat. Telkens ik probeerde bleek ik er niet voor in de stemming.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Oh ja Tanhauser, ook een van de groten hier! Jou had ik zeker in gedachten toen ik 'anderen' noemde die hier rondwaren en echt enorm goede muziek maken.

  8. #18

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    @jasses

    Dank, zal jouw werk ook luisteren, zeer benieuwd. Van in de stemming moeten zijn: dat kan ik me enorm goed voorstellen. My Diary Lied is persoonlijk voor mij wel een laag dieper, maar dat is dus persoonlijk ;-) Eigenlijk is het een conceptalbum, met kop-staart en verhaal.
    Laatst gewijzigd door Dweezman; 9 mei 2023 om 16:27

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Deze review kwam ik vandaag tegen, toch wel heel fijn om te lezen!
    https://www.newartistspotlight.org/p...salad-kaminski

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top