Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30

Discussie: .

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    https://www.musikding.de/ werkt iets beter
    I'm so sorry..... Dank je wel Erik!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Voor ik administratief werk ging doen
    Anno 2023 bestaat administratief werk niet meer. Dat is allemaal weg-geautomatiseerd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    was ik vliegtuigplaatwerker
    Aan hedendaagse vliegtuigen valt nits meer te plaatwerken. Dat is allemaal epoxy en liim!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    en sportduikinstructeur,
    Sportduiken is tegenwoordig aan zoveel veilighidsregels gebonden dat je bijna professor moet zijn om daar nog iets aan te kunnen onderwijzen!


    Wat je hierboven leest zijn een 3tal quotes waar ik (bijna) geen r33t vanaf weet maar heel gemakkelijk even iets, voor de leek, aannemelijks, over kan roeptoeteren. Als je dan vervolgens aankomt met dit soort uitspraken:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    maar dat is nog wel lastig voor me, ik heb geen electrotechnische achtergrond.
    En vervolgt met dit:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    het is zeker smd, dus slecht tot niet te modden en/of repareren.
    Illustreer je hetzelfde als wat ik net deed over jouw vakgebieden. Bewust onbekwaam en omdat je denkt dat het niet kan breng je het alsof het niet kan. SMD is op dit moment al een jaar of 50 oud en de kunst en kunde om daar, handmatig, mee te kunnen werken dus net zo oud. Doe jezelf niet te kort. Da's zonde. Met een paar simpele youtube instructables ontdek je ineens de mogelijkheden en na wat zure appels begrijp je ook niet meer waarom je ooit hebt gedacht dat SMD niet te repareren zou zijn.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik verbaasde me ook al over die stelling. Ik ben beroepsmatig dagelijks bezig met SMD en repareren is zeker te doen. Vergt hooguit wat specifieke tools en zeker een microscoop is wel wenselijk, maar als je eenmaal geleerd hebt om ermee te werken (wat overal voor geldt) is het verder appeltje-eitje.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    maar als je eenmaal geleerd hebt om ermee te werken (wat overal voor geldt) is het verder appeltje-eitje.
    Als je er geen ervaring mee hebt lijkt het me ook wel een beetje aan de slager vragen om een operatie uit te voeren

    Uiteraard kun je het leren, maar dat is toch meters maken denk ik.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Meters moeten maken is goed, dat betekent dat het niet makkelijk is want als het wel makkelijk zou zijn zou iedereen het kunnen en dan is het niet bijzonder en als je niks bijzonders kan moet je selfies op instagram zetten of een woonprogramma presenteren.


    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Voor mijn werk moet ik gecertificeerd zijn. En dat moet iedere 2 jaar opnieuw.
    Maar er gaan ook mensen die nog nooit hebben gesoldeerd naar de training en die krijgen het certificaat na 3 dagen ook. Niemand zakt ervoor, zo makkelijk is het dus

    Verder is het een kwestie van blijven doen. Je ziet natuurlijk wel meteen het verschil in soldeerwerk tussen mensen die dagelijks solderen en mensen die in de 2 jaar tussentijd geen soldeerbout meer aanraken. Die kunnen weer van voren af aan beginnen. Maar met een beetje inzicht en bijhouden is het zo moeilijk niet.

    Net zoiets als autorijden, iedereen kan in een paar dagen een rijbewijs halen. Maar dan begint het pas.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    @Dirk_Hendrik: was idd wat kort door de bocht van mij..... Mea Culpa!

    Laat ik het zo zeggen, repareren kan ik niet echt, laat staan SMD - ziet er zo niet te doen uit voor mij persoonlijk dan.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Anno 2023 bestaat administratief werk niet meer. Dat is allemaal weg-geautomatiseerd.

    nou?????, waarom moet ik dan zoveel papieren kopieën opsturen (al die arme bomen die verspilt worden en we willen zo graag het CO2 verhaal op orde hebben???) omdat systemen niet gekoppeld kunnen worden vanwege de AVG???
    papierloos kantoor was ooit het idee, maar komt nog maar weinig van terecht bij veel instanties.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    nou?????, waarom moet ik dan zoveel papieren kopieën opsturen (al die arme bomen die verspilt worden en we willen zo graag het CO2 verhaal op orde hebben???) omdat systemen niet gekoppeld kunnen worden vanwege de AVG???
    papierloos kantoor was ooit het idee, maar komt nog maar weinig van terecht bij veel instanties.
    Omdat DH mij een voorbeeld stelde op basis van aanname van mijn zijde, dat was niet een bewering die waar is…..

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Omdat DH mij een voorbeeld stelde op basis van aanname van mijn zijde, dat was niet een bewering die waar is…..
    En gelukkig leest Miyaru hele threads/posts voor hij een reactie begint te schrijven!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top