Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: .

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ach er zal wat verschil in zitten, maar toon hangt af van zoveel dingen, dat is niet in één pedaal te vangen denk ik dan maar.

    Eén ding is zeker met de Chinese mini's; het is zeker smd, dus slecht tot niet te modden en/of repareren. Het zijn mijninziens wegwerp producten.

    De laatste tijd bouw ik zelf mijn pedalen, heb er nu drie gebouwd: een Distortion+ clone, een Violet Ramshead MUff clone en een te gekke compressor voor basgebruik. Buiten dat het leuk is om te bouwen scheelt het ook een hoop geld. Zo is een vergelijkbare merk compressor al gauw tegen de €200,= - zelfbouw komt dat op rond de €40,= - dat scheelt nogal. Dan heb ik het luxe gedaan met de Muff en de compressor, want die zijn mooi gespoten, toen de wrijfletters erop en daarna nog een paar laagjes blanke lak. Dat is luxer dan de meeste merkproducten.

    Ik probeer tegelijk wat te leren hoe die pedalen werken, maar dat is nog wel lastig voor me, ik heb geen electrotechnische achtergrond.

    Voor ik administratief werk ging doen was ik vliegtuigplaatwerker en sportduikinstructeur, heel wat anders dus..... Niets met stroom te maken allemaal, maar ik vind het bouwen heel ontspannend en bevredigend.






  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht

    Voor ik administratief werk ging doen was ik vliegtuigplaatwerker en sportduikinstructeur, heel wat anders dus..... Niets met stroom te maken allemaal, maar ik vind het bouwen heel ontspannend en bevredigend.
    Ik heb mezelf ook al zo vaak voorgenomen om dat ook eens te proberen, maar het is er nog nooit van gekomen.
    Lijkt me ook wel leuk om te doen, alleen bij mij zou het ook meer "schilderen op nummer" zijn dan dat ik echt weet wat ik doe

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Heb een Empress compressor, destijds voor de volle mep gekocht. M'n enige op pedaalgebied, mooie twe keer twaalf maar dat terzijde.
    Eén keer een Dynacomp nagebouwd, deed het niet nog altijd op zoek naar een EP, ik bedoel zou jij die kunnen bouwen samen met een sparkboost van TC .
    Sorry, punt was de mooiste pedalen zijn ook nog eens erg simpel. Hoewel ik graag een mooie Electric Mistress zou willen hebben, m'n Smallstone verpatst, alleen nog de modulate op mijn Behringer reverb voor dat.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb mezelf ook al zo vaak voorgenomen om dat ook eens te proberen, maar het is er nog nooit van gekomen.
    Lijkt me ook wel leuk om te doen, alleen bij mij zou het ook meer "schilderen op nummer" zijn dan dat ik echt weet wat ik doe
    Ach dat heb ik ook wel hoor. Maar je moet ergens beginnen. Ik zit eraan te denken eens wat tweedehands schoolboeken te kopen over electronica, en mezelf wat bij te leren. Theoretisch snap ik nog wel dingen, maar ik kan niet aan een schema precies zien wat elk onderdeel doet, en dat zou ik graag willen weten.

    En ja, schilderen op nummer kan een hoop geld schelen, dat vind iedere Nederlander leuk, toch?

  5. #15

    Standaard

    Ik vin dat Pepe hier wel een punt heeft. Iedereen eigenlijk wel, maar hij is het eerst met het idee op de proppen gekomen.

    Kort en bondig dus.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Heb een Empress compressor, destijds voor de volle mep gekocht. M'n enige op pedaalgebied, mooie twe keer twaalf maar dat terzijde.
    Eén keer een Dynacomp nagebouwd, deed het niet nog altijd op zoek naar een EP, ik bedoel zou jij die kunnen bouwen samen met een sparkboost van TC .
    Sorry, punt was de mooiste pedalen zijn ook nog eens erg simpel. Hoewel ik graag een mooie Electric Mistress zou willen hebben, m'n Smallstone verpatst, alleen nog de modulate op mijn Behringer reverb voor dat.
    Het begint met een goede kit, kan je vinden op DasMusikding.de - die hebben mooie en goed te bouwen kits van eigen samenstelling, en ook nog van wat andere leveranciers. Heb die drie die ik gebouwd heb allemaal van Das Musikding merk, en dat beviel goed.

    En sorry, ik bouw niet voor anderen, en voor jou moet het helemaal een koud kunstje zijn. Jij werkt toch ook aan buizenversterkers? Dat is moeilijker en gevaarlijker!

    Nee op commando bouwen kan en wil ik niet. Ik bouw ook te langzaam om er wat aan over te houden, en werken doe ik al genoeg helaas......

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Nou, wel gradaties hoor.
    Nee, zat te denken zou best voor zeven tientjes een pedaaltje willen kopen. Meer niet. Misschien koop ik die wel gewoon.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Nou, wel gradaties hoor.
    Nee, zat te denken zou best voor zeven tientjes een pedaaltje willen kopen. Meer niet. Misschien koop ik die wel gewoon.
    https://tagboardeffects.blogspot.com...p-booster.html
    http://tagboardeffects.blogspot.com/...k-booster.html

    en op deze pagina hoe je 2 circuits in 1 behuizing kunt schakelen

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    Ik heb net tweedehands een Spark Booster gescoord voor 35 euro. Had een XP booster die het spontaan begaf en eerlijk gezegd heb ik geen zin in het gedoe van zelf bouwen als ik tweedehands voor nauwelijks meer klaar ben.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Het begint met een goede kit, kan je vinden op DasMusikding.de - die hebben mooie en goed te bouwen kits van eigen samenstelling, en ook nog van wat andere leveranciers. Heb die drie die ik gebouwd heb allemaal van Das Musikding merk, en dat beviel goed.

    En sorry, ik bouw niet voor anderen, en voor jou moet het helemaal een koud kunstje zijn. Jij werkt toch ook aan buizenversterkers? Dat is moeilijker en gevaarlijker!

    Nee op commando bouwen kan en wil ik niet. Ik bouw ook te langzaam om er wat aan over te houden, en werken doe ik al genoeg helaas......
    https://www.musikding.de/ werkt iets beter

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top