Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard harmonizer met switchable presets

    Weet iemand of er ook harmonizers zijn waarbij ik presets kan programmeren en met een footswitch op te roepen zijn. Beetje preset up/preset down idee.
    Heb nu de quintessence, maar dat is niet te doen om bij elk nummer aan de knoppen te draaien om de instelling te veranderen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb een Zoom MS70CDR, en die is programeerbaar en heeft verschillende pitch shifters.

    Het is niet een high end apparaat, maar is wel echt bang for the buck!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Eventide pitchfactor.
    Maar niet goedkoop. Tracking ook echt niet beter dan bijvoorbeeld een Boss ps6, maar wel meer mogelijkheden.

    Pitchfork+ van EHX heeft ook presets, maar ik weet niet hoe makkelijk die daar tussen kan schakelen met (externe) foot switch.

  4. #4

    Standaard

    Eventide H9 Max kan dit .Whammy 5/DT ondersteuen midi (wellicht is dat een optie) en de DT kan via een externe footswitch werken.

  5. #5

    Standaard

    Scoor jezelf een ouwe Boss SE50 of 70. Heeft precies wast jij vraagt.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Of een Boss GX700 als je een beetje kwalitatief goede pitch shifting wilt.

  7. #7

    Standaard

    Ik ben bang dat mijn info wat te summier was.
    Ter vergelijking:
    Bij de quintessence heb ik de volgende mogelijkheden;
    KEY-A t/m G; SCALE-IOmaj,Do,PH,LY,MI,AEmin; MIX-dry/wet; Harmony -6th t/m +6th
    Bij sommige solo's heb ik zelfs een custom scale moeten maken.
    Maar goed, punt is dat ik bij de ene solo een bepaalde instelling maak en bij de andere solo heb ik weer een ander instelling nodig.
    Het is geen doen om tijdens een optreden bij elk nummer te bukken en aan de knoppen te draaien.
    Daarom zoek ik een harmonizer waarbij ik de verschillende instellingen in presets kan opslaan, en dan oproepen met een preset up/preset down knop.
    De enige die in de buurt komt is de boss GX700, maar ook daar kon ik niet de verschillende instellingen vinden in de manual die ik nodig heb.
    Op dit moment gebruik ik mijn quintessence dus maar bij 1 nummer, en dat is eigenlijk wel zonde.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht
    Daarom zoek ik een harmonizer waarbij ik de verschillende instellingen in presets kan opslaan, en dan oproepen met een preset up/preset down knop.
    De enige die in de buurt komt is de boss GX700
    Ik snap even niet waarom de andere genoemde opties (allemaal of bijna allemaal) blijkbaar niet voldoen?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht
    Ik ben bang dat mijn info wat te summier was.
    Ter vergelijking:
    Bij de quintessence heb ik de volgende mogelijkheden;
    KEY-A t/m G; SCALE-IOmaj,Do,PH,LY,MI,AEmin; MIX-dry/wet; Harmony -6th t/m +6th
    Bij sommige solo's heb ik zelfs een custom scale moeten maken.
    Maar goed, punt is dat ik bij de ene solo een bepaalde instelling maak en bij de andere solo heb ik weer een ander instelling nodig.
    Het is geen doen om tijdens een optreden bij elk nummer te bukken en aan de knoppen te draaien.
    Daarom zoek ik een harmonizer waarbij ik de verschillende instellingen in presets kan opslaan, en dan oproepen met een preset up/preset down knop.
    De enige die in de buurt komt is de boss GX700, maar ook daar kon ik niet de verschillende instellingen vinden in de manual die ik nodig heb.
    Op dit moment gebruik ik mijn quintessence dus maar bij 1 nummer, en dat is eigenlijk wel zonde.
    Welke instellingen mis jij dan bij die GX700?

  10. #10

    Standaard

    Van alle voorstellen heb ik de manuals gelezen, en alleen de GX700 staat wat over de harmonist.
    Maar ik zoek meer een handiger stompbox versie dan een 19 inch rack uitvoering.
    Alle ander opties heb ik alleen een pitch shifter versie kunnen vinden, en dat is niet wat ik zoek.
    Ik zoek maar weer verder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top