Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Danelectro 64 action/aktie vraag

    Ik heb onlangs een 64' model tweedehands gekocht.

    Zowel de brug als de tremolo zijn veranderd, waardoor de actie momenteel behoorlijk hoog is bij de hogere frets. (zie foto's) Brug kan niet verder meer omlaag.

    De originele tremolo was bij de verkoop inbegrepen, maar helaas niet de originele (tune-o-matic) stijl brug...


    Dus mijn vraag:

    "Weet iemand of ik de actie zou kunnen verlagen als ik er een (originele Danelectro) tune-o-matic brug op zou zetten? (Inclusief de originele tremolo)''













  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Ik denk dat je hoek van neck iets moet aan passen doormiddel van een neck schimmetje

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ik denk dat een shim weer andere problemen gaat opleveren,

    ik gok dat nadat d
    eze trem er op gezet werd de hoek zo klein werd dat de snaren snel uit de zadels liepen en deze brug er daarom op gezet werd die vervolgens niet laag genoeg kon hence de snaarhoogte,
    d
    e neck shimmen zal de hoek nog meer minimaliseren, regen in de drup,

    ik kan h
    et niet goed zien maar kan je de snaren niet andersom bevestigen waardoor ze er onderdoor moeten?
    Oud
    e indianentruc.
    De brug kan je dan verlagen en als dat niet kan er eentje zoeken die dat wel kan.





    Laatst gewijzigd door Pepe; 17 april 2023 om 22:04
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Ja met het herinstaleren van de oude originele brug zal het probleem ook verholpen zijn,
    Maar dan moet die tremolo eraf

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Ja met het herinstaleren van de oude originele brug zal het probleem ook verholpen zijn,
    Maar dan moet die tremolo eraf
    Weet jij, (of wellicht iemand anders) welk soort/type tune-o-matic brug hierop past?

    Dan bouw ik hem gewoon terug naar originele staat. (Aktie moet schijnbaar ook super laag kunnen ivm. de zero fret)

    Danelectro verkoopt ze namelijk niet als los onderdeel zo te zien. Wellicht dat ik ze kan mailen, om erachter te komen welke erop past? 🤔

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top